Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla MB Air till TV:n - flimrar, inget ljud


swooch

Rekommendera Poster

Hej Forumet,

Jag köpte för ett tag sedan en kabel med thunderbolt anslutning i ena ändan och vanlig HDMI-port i andra. Jag får bild när jag kopplar in den till TV:n och den ser ut som det skall med undantag för att det flimrar. Underdelen av bilden blinkar till väldigt, väldigt kort i något som ser ut som lite "myrornas krig". Det är olika stora delar av bilden som blinkar till, men mellan 20 och 50 procent ungefär. Blinkningarna kommer med några sekunders mellanrum och det verkar ganska slumpartat. Känt problem?

 

 

Problem numer två är att jag inte får något ljud. Jag kan välja TV:n som enhet för utljud, men det verkar inte gå riktigt hela vägen. Missar jag något?

 

 

 

TV:n är en två år gammal Grundig, vet tyvärr inte modellen.

 

Tacksam för alla förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gammal är din air,årsmodell? är den från mitten 2011,och om du har mountain lion kan du ju använda airplay för att spegla bilden till tv:n trådlöst,annars kan det vara fel på din adapter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Air från mitten av 2012 och Mountain Lion 10.7.5.

 

TV:n är en Grundig 32 VLE 7140 C. Om den inte har massa funktioner jag inte känner till har den inte WiFi-anslutning.

 

Adapterkabeln köpte jag på Macforum i Gbg, men jag minns inte vilket märke det var. Den är vit och kanske 6-7 meter lång. Den ena ändan har vanlig HDMI-kontakt, den andra en sån där som passar i min Airs thunderbolt-port. Hittar den inte när jag söker på deras hemsida. Kan det vara så att jag förvirrat thunderbolt och mini displayport? (Tänker att det antingen borde fungera helt eller inte alls, så det känns inte så troligt.)

 

Hoppas att någon vet vad som kan vara felet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...