Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dual monitor, Mac Mini 2010?


simmerimme

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har en Mac Mini (4,1, årgång 2010(?)), 4GB RAM, Intel Core 2 Duo och kör Mac OS 10.6.8.

 

Jag hade tänkt att köpa till en extra monitor, så jag har lite frågor jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

 

1. Är det möjligt att köra två skärmar på min dator? I så fall hur?

(bara att sätta i en i HDMI-utgången och den andra i Mini Display-utgången?)

 

2. Hur kommer det vara med prestandan?

Till exempel, i dagsläget så spelar jag spel med ung 30fps. Om jag har, låt oss säga, iTunes öppet på den andra skärmen kommer det påverkas mycket? Samma i allmänhet, måste datorn tänka mycket mer när man använder två monitorer?

 

Skärmen jag har nu är 1920x1200 och den jag tänkte skaffa har samma upplösning.

 

Tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet! Jag flyttar tråden till avdelningen för skärmar, TV-apparater mm. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippt från Mactracker om din mini:

 

"Graphics Card NVIDIA GeForce 320M

Graphics Memory 256 MB of DDR3 SDRAM shared with main memory (Minimum graphics memory usage is 256 MB)

Display Connection 1 - Mini DisplayPort, 1 - HDMI

External Resolution Up to 2560 by 1600 (Mini DisplayPort) or 1920 by 1200 (HDMI)"

 

Svar på fråga 1 är "ja", att du kan koppla en skärm på max 2560 x 1600 till Mini Display-porten. Den du har passar ju bäst via HDMI.

 

Som svar på fråga 2 tror jag inte att det påverkar särskilt mycket, men det beror nog mycket på hur spel och program utnyttjar grafikkortets möjligheter på ett optimalt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ge en uppdatering på hur det gått, för framtida människor som kanske vill veta samma sak.

Tack också för trådförflyttning. Var så osäker på om jag skulle posta i Mac Mini eller OS X allmänt så glömde leta efter skärmar mm.

 

 

1. Det är möjligt att använda två skärmar (som båda kan användas separat, vill säga de visar olika saker). Detta gjorde jag genom att jag satte en skärm i HDMI-utgången (adapter till DVI) och en i Mini Display-porten (adapter till DVI).

 

2. Jag förlorar kanske någon FPS men det är inte märkbart. Vad som är ett problem dock är fullscreen. Med spel (jag har ännu testat League of Legends (iLoL) och Call of Duty 4) så blirena skärmen fullscreen (precis som när man använder endast en skärm) men den andra blir grå. Detta var ju inte vad jag hade tänkt mig men jag har inte hittat någon lösning på detta än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...