Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Arbete pågår! Nytt forum är på G


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Som du säkert redan har märkt har vi stökat om rejält här på forumet. Detta för att förbereda för våra nya och betydligt smartare struktur. När denna är uppe och alla trådar flyttade till rätt ställe är det dags att flytta forumet till vår nya server (en sprillans ny Powermac G5 på 2 x 1,8 GHz och 3,5 GB RAM) och samtidigt uppgradera forumprogramvaran till version 2 samt lägga på det nya utseendet.

 

Under tiden har vi stängt möjligheten att starta nya trådar i allmänna kategorier som "Macar" och "Tillbehör och kringutrustning". Det finns i stället mer specificerade forum för just dessa, såsom iMac, iBook, Mac Mini, Powermac osv. Observera att ni fortfarande kan besvara trådar i dessa forum. Med andra ord: sluta inte att hjälpa varandra! :)

 

Jag kan också nämna att kategorin "Mac-diskussioner" kommer att försvinna och alla forum och trådar där i att delas upp på ett vettigare sätt. Även "Allt som inte är Mac" kommer att delas upp, själva Frisnack likaså. Mycket av det som i dag hamnar i Frisnack skulle till exempel kunna hamna under nya forumet "Allmänt om Mac".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Super! :D Det är såna här saker som gör mig på bra humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Sotpasken

Hej Andreas,

 

Har surfat runt lite och det nya forumet har flera fördelar, bland annat just uppdelningen. Dock finns en risk för att det kan bli för stort (om ett forum för Macanvändare nu någonsin kan bli det) men du förstår säkert vad jag menar - för stort i bemärkelsen för många trådar samt att vi som inte är jättevana Maccare kanske ej finner rätt forum att ställa frågan i ändå.

Bra dock att Nybörjarforumet finns kvar - ta aldrig bort det :rolleyes: plus att vi får försöka skriva rubriker/frågor och annat tydligt. Viktigt.

Men tänk vilken kunskapsbank alla forumister byggt upp, det bidrar säkert till fler "switchers" i framatiden

Lycka till

 

Hälsar

Sotpasken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...