Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

.mov uppspelning ipad!


idajosefina

Rekommendera Poster

Hej! Jag har fått en fil mailad från en iPhone till min iPad, en kort filmsnutt i formatet .mov filmat med samma iPhone. Detta kan jag inte öppna eller visa, när jag klickade på filen visades en överstruken "play"-symbol. Hur gör jag för att spela upp denna snutt? Ska jag försöka spara ner den på ipaden, och isf hur gör jag det och finns det någon bra gratisapp som löser problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju Quicktime-fil. Ladda hem senast QT.

Var laddar du ner QT till iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Video appen, testat den?

 

Annars: Koppla in paddan till datorn.

Markera filmfilen.

 

I fliken Avancerat (i namnlisten), finns "create iPad version"

 

 

iOs skall spela upp detta:

 

H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen ska gå att lira så klart - det kan inte vara mera kompatibelt liksom :-D.

Filen måste vara skadad - inte helt ovanligt om man mailar video - en del mailservrar är som dom är.

Hej! Jag har fått en fil mailad från en iPhone till min iPad, en kort filmsnutt i formatet .mov filmat med samma iPhone. Detta kan jag inte öppna eller visa, när jag klickade på filen visades en överstruken "play"-symbol. Hur gör jag för att spela upp denna snutt? Ska jag försöka spara ner den på ipaden, och isf hur gör jag det och finns det någon bra gratisapp som löser problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jag lyckas spela den om jag öppnar den i datorn, i samma mail. Kan den ändå vara skadad då?

För det känns som Zimmerman säger, mer kompatibelt kan det väl inte bli? Ska jag behöva ändra och mecka? Men QT finns som videoapp?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte samma fil du spelar i datorn som du spelar i din iPad.

Nej, någon QT-app finns inte i iOS - QT är en del av iOS. Antingen är filen i din iPad skadad eller så har du något vajsing i iPadens system - prova hård omstart etc etc etc. Skicka om mailet från din dator till dig själv och öppna det i iPaden.

Det enda som är säkert är att videofiler skapade av iOS inte behöver bearbetas för att liras i OSX eller iOS - så klart.

 

För jag lyckas spela den om jag öppnar den i datorn, i samma mail. Kan den ändå vara skadad då?

För det känns som Zimmerman säger, mer kompatibelt kan det väl inte bli? Ska jag behöva ändra och mecka? Men QT finns som videoapp?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jag lyckas spela den om jag öppnar den i datorn, i samma mail. Kan den ändå vara skadad då?

 

Ja den kan vara skadad, för när du öppnar den i iPad så har den förts över från mejlen till din iPad, det är alltså inte från mejlservern du öppnar den utan du öppnar filen som har kommit via mejlen ner till din iPad, den lagras lokalt på din iPad. De mail du ser på din iPad, är lagrade lokalt på din iPad. De är kopior av det som finns på webmailen (om det är IMAP-mail typ iCloud).

 

Det mail du har i datorn är en kopia i datorn av det mailet, och har kommit till datorn från mailservern. Så när du öppnar filen i Macen så är det inte filen i iPad du öppnar, utan kopian av den filen som ligger i Macen. Därför kan filen i Macen vara okej fast den kan vara skadad i din iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...