Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Kataloger i Lightroom


Robpin

Rekommendera Poster

Ja, har ett problem med lightroom 4.

 

Jag har hittills två olika kataloger (p.g.a mycket bilder) Vill dela upp det lite.

O när jag ska växla katalog funkar det inte alltid , det kan stå

"Det gick inte att öppna katalogen eftersom att de uppstod ett oväntat fel" kort o gott. så kan man välja, Försök igen, avsluta eller väl en annan katalog.

 

Men vad är felet? Det är en ny tredje katalog jag skapat, o nu helt plötsligt kan jag inte öppna det.

Har även provat att helt starta om datorn och börja med att öppna denna katalog , men inte ens då går det.

Är det något fel i mapparna eller vad kan det vara?

Nån som varit med om?

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag hade samma problem när jag började använda Lightroom men jag lyckades aldrig hitta någon lösning. Efter att ha kollat med erfarna LR-användare så slog jag ihop allt till en katalog. Det som jag från början trott att det skulle bli för oöverskådligt visade sig inte bli något större problem, och sedan jag har allt på ett ställe har det fungerat mycket bra. Jag har senare börjat använda Moderskeppets videokurser, och även där ger man rådet att bara ha en katalog. Det finns tydligen proffs som har mer än 100 000 bilder i samma katalog och ändå får det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...