Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intressant fenomen i nya iTunes!


Dennis_Sk

Rekommendera Poster

Om man drar igång iTunes och spelar lite musik via Airplay till t.ex sitt hemmabio och sen försöker sänka volymen genom att använda volymkontrollen i iTunes istället för förstärkaren... Det fungerar inte riktigt likadant som när man kör via Airplay på en iPhone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man drar igång iTunes och spelar lite musik via Airplay till t.ex sitt hemmabio och sen försöker sänka volymen genom att använda volymkontrollen i iTunes istället för förstärkaren... Det fungerar inte riktigt likadant som när man kör via Airplay på en iPhone...

 

Ok!

 

Kan du förklara hur det funkar via respektive grej?

Kan det bero på optisk utgång via någonting?

Om du har ett försteg före eller efter D/A omvandlaren?

 

Hur har du kopplat grejerna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nej, grejen var att utav någon anledning så stod volymreglaget i iTunes på max även att förstärkaren som just då spelade via airplay från mitt iTunes kanske spelade på 15% volym eller så. Och jag fick för mig att jag skulle sänka och eftersom datorn stod närmare än fjärren till förstärkaren så "tog jag tag i" volymreglaget i iTunes vilket då gjorde att förstärkaren hoppade upp till MAX och jag gjorde ungefär 800 volter och slog i taket innan jag fick ner volymen igen...

 

Har inte lyckats återskapa detta igen men trippelkollar numera alltid hur volymerna står på de olika apparaterna innan jag ändrar eller startar något via airplay... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...