Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 5: WiFi-problem


Packey

Rekommendera Poster

Köpte min 5:a i går.

Märkte problemet direkt när jag skulle aktivera telefonen och ta ner min backup från iCloud, den ville inte koppla upp.

I telefonen så ser det precis ut som att jag är uppkopplad med bra mottagning, men det går inte att surfa eller något annat som kräver uppkoppling.

Så jag googlade runt lite och ser att det tydligen är många som har detta problem med just iPhone 5.

På min router kör jag med WPA2-PSK och telefonen vill inte ansluta, men stänger jag av säkerheten helt så funkar det hur bra som helst.

Detta fenomen uppenbarar sig bara på min iPhone 5, har även en 3GS och en iPad3 som funkar hur bra som helt i nätverket.

 

Jag har uppdaterat telefonen till senaste versionen av iOS, testat att återställa nätverksinställningarna och lägga om dom på nytt.

Men det vill sig inte.

Någon annan som råkat ut för detta och som kanske har en lösning?

Eller ska man gå tillbaka med telefonen och testa om det blir bättre med en ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Telias support idag efter att jag testat att återställa telefonen igen.

Dom kände till problemet, dock verkar det sällsynt i Sverige.

Vart i alla fall rekommenderad att gå tillbaka med telefonen och få den utbytt.

Jag verkar dock inte vara ensam om det, läser man på Apples officiella forum så finns det en tråd på över 160 sidor om ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wifin är trasig på rätt många Iphone 5. Har inte orkat byta ut min då jag använder wifi så sällan och min funkar för allt utom att det är tokigt slött att tanka ner stora filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, då vet jag att jag inte är ensam i Sverige om detta. :)

Själv använder jag WiFi väldigt mycket så känns lite tungt att vara utan det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...