Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac + Boxee box, funkar AirPlay?


fredriknordstrom

Rekommendera Poster

fredriknordstrom

Hej!

 

Efter att ha använt pc i närmare 15 år fick jag igår (efter lång fundering) fingrarna ur och köpte en begad iMac! Det är en vad jag tror man säger middle 2011. Har senaste os x installerat på den. Helt suverän maskin, nog om det!

 

Som fullständig nybörjare har jag en liten fundering. På min iPhone 4s kan jag "slänga" över bilder, spotify osv till min boxee box via något som kanske heter AirPlay? Rätta mig gärna om jag har fel.

 

Kan jag göra samma sak från min iMac? Om så, hur gör jag och vad krävs. Jag kör imacen på trådar nätverk hemma då jag använder en nas som huvudlagring. Om nu det har någon som helst betydelse.

 

Nu kan jag har postat i fel forum, då ber jag vänligen någon admin flytta min tråd.

 

Vänligs hälsningar

Fredrik Nordström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det funkar från din iPhone så borde det funka från din iMac eftersom det är samma protokoll (AirPlay)

Om du till exempel vill spela upp en låt på din Boxee box så startar du iTunes, spelar upp låten och håller ett öga på det nedre högra hörnet av programfönstret. Där ska du ha en AirPlay-ikon som föreställer en rektangel med en triangel inuti. Klicka på den och du bör får upp Boxee i listan över AirPlay-kompatibla enheter. Välj Boxee och beskåda resultatet.

 

Om du istället kör Spotify på iMacen och skulle vilja ha över ljudet till Boxee håll nere ALT-tangenten och klicka på högtalarikonen i menyraden. Då ska Boxee synas även där. Välj den och det borde funka.

 

Jag skall dock vara tydlig med att jag inte har testat detta med just Boxee utan enbart med Apple TV. Efter en snabb googling kom jag fram till att det verkar som att boxee box har stöd för AirPlay och då borde det funka lika dant som med Apple TV. Kan dock inte garantera att det är så. Testa vetja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Om det funkar från din iPhone så borde det funka från din iMac eftersom det är samma protokoll (AirPlay)

Om du till exempel vill spela upp en låt på din Boxee box så startar du iTunes, spelar upp låten och håller ett öga på det nedre högra hörnet av programfönstret. Där ska du ha en AirPlay-ikon som föreställer en rektangel med en triangel inuti. Klicka på den och du bör får upp Boxee i listan över AirPlay-kompatibla enheter. Välj Boxee och beskåda resultatet.

 

Om du istället kör Spotify på iMacen och skulle vilja ha över ljudet till Boxee håll nere ALT-tangenten och klicka på högtalarikonen i menyraden. Då ska Boxee synas även där. Välj den och det borde funka.

 

Jag skall dock vara tydlig med att jag inte har testat detta med just Boxee utan enbart med Apple TV. Efter en snabb googling kom jag fram till att det verkar som att boxee box har stöd för AirPlay och då borde det funka lika dant som med Apple TV. Kan dock inte garantera att det är så. Testa vetja.

 

Tack för svaret, ska hem och testa lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...