Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipod Nano 5 g - Har den gjort sitt?


nimesse

Rekommendera Poster

Jag har en 5g iPod Nano som legat i en låda ett par år nu, bestämde mig för att försöka återuppliva den igår kväll då min syster var intresserad av den.

 

Jag laddade den fullt och den var fullt fungerande under tiden, men när jag drog ur kontakten så tvärdog den trots att den var fulladdad. Jag försökte med "felsökningen" som är länkad till här på forumet vilket inte fungerade heller, och tryckte på diverse knappar. Men nej... Återställde den i itunes men det gjorde ingen skillnad. Den funkar helt enkelt bara när den är ansluten till strömkälla!

 

Vad tror ni, har den gjort sitt? Är det någon som har någon erfarenhet av det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. tänker spontant att batteriet har dött pga den långa tiden som gått; alltså inte att batteriet nödvändigt skulle ha nått sin egentliga livslängd, men att ett batteri måste »aktiveras« lite då och då för att kunna gå att återuppladda ..

 

.. hade dock ett iBook-batteri som inte ville ladda, men råka låta laddaren sitta i och efter ett gäng timmar så fick det faktiskt liv och hade sedan en ganska schyst körtid ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte får igång batteriet kan det behöva bytas. Kan vara tveksamt om det är värt det, hör med en Mac butik om vad det skulle gå på.

Som föregående talare säger - ja, batterier behöver motioneras då och då för att fungera. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!! Låter mycket troligt med batteriet då den verkligen legat oanvänd i en evighet, och som sagt känns det väl inte så värt att byta ut det kanske, låter dyrt ;) men, men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...