jimolp Postad 30 oktober, 2012 Share Postad 30 oktober, 2012 Hejsan!!! Jag har försökt att få igång min mail till min nya domän idag men lyckas verkligen inte. Antingen är det något enkelt som jag helt enkelt missar eller så har jag fått ebolavirus. Mitt fel meddelande i anslutningsgranskaren är: Försöket att logga in på det här POP-kontot misslyckades. Kontrollera att användarnamnet och lösenordet stämmer. I konto-inställningar ser min kontoinfo ut så här: Kontotyp: POP Beskrivning: Min mail Epostadress: jimmy@mindomän.se Fullständigt namn: Jimmy Server, inkommande e-post: mail.mindomän.se Användarnamn: Jimmy Lösenord: xxxxx Server, utgående e-post (smtp): mail.mindomän.se använd bara den här servern: ej ikryssad TLS-certifikat: Ingen Vore tacksam för hjälp. /cheers Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 30 oktober, 2012 Share Postad 30 oktober, 2012 Har du inte IMAP? Det finns väl "ingen" som lägger upp en ny domän idag med (bara) POP3. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 30 oktober, 2012 Share Postad 30 oktober, 2012 Har du verkligen samma serveradress för inkommande och utgående server? Det förvånar mig, det brukar vara olika. Du skriver att det är en ny domän, vanligtvis tar det 24 - 48 timmar innan en ny domän är igång efter att man har beställt den. Fungerar din webmail på din domän? Har du lagt upp ett POP-konto för din e-post på din domän? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 30 oktober, 2012 Share Postad 30 oktober, 2012 Vilket webb-hotell har du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jimolp Postad 30 oktober, 2012 Författare Share Postad 30 oktober, 2012 Tack för era snabba svar! Jag har surftown. I deras flik administrera mail så står följande bland annat: E-posttjänst Inkommande POP3-server mail.mindomän.se Utgående (SMTP) server mail.mindomän.se Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jimolp Postad 30 oktober, 2012 Författare Share Postad 30 oktober, 2012 Domänen är några dagar gammal så den är igång. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 30 oktober, 2012 Share Postad 30 oktober, 2012 Och du har gjort exakt så här? http://surftown.se/support/hur-upprattar-jag-min-e-postadress-som-ett-pop-konto-i-apple-mail-45 Hur var det med webb-mailen, funkar den? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 30 oktober, 2012 Share Postad 30 oktober, 2012 Den lathunden är för mail 4.5, senaste är mail 6.2... Rutorna skiljer sig åt lite grann men grundprincipen är samma. Men vi tar det från början. I Inställningar - Konton, så trycker du på + och fyller i de erforderliga uppgifterna och trycker på Fortsätt. Vad händer nu hos dig? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jimolp Postad 30 oktober, 2012 Författare Share Postad 30 oktober, 2012 Jag har gjort exakt som den guiden. Web-mailen verkar funka utan problem iaf. Kan jag köra med den i mail i osx på samma sätt som med popmail? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 30 oktober, 2012 Share Postad 30 oktober, 2012 Jag har gjort exakt som den guiden. Web-mailen verkar funka utan problem iaf. Kan jag köra med den i mail i osx på samma sätt som med popmail? Med min fråga om web-mailen så menade jag din pop-mail på webben... Dvs ditt webbhotell har en webmail för ditt mejlkonto som du försöker komma åt via pop. Kan du nå din pop via webmailen? Mail-programmet klagar på att din pop inte går att nå, och frågan är hur du har ställt in pop-kontot i administrationspanelen på ditt mejlkonto hos ditt webbhotell / din domän. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Novenius Postad 14 november, 2012 Share Postad 14 november, 2012 Hejsan! Jag tar och puffar lite på denna då detta problemet verkar påminna lite om det problemet jag har, skillnaden är dock att min har fungerat klanderfritt tills i dag. Nu får jag fel meddelande live.se POP-servern ”pop3.live.com” accepterade inte lösenordet för användaren ”xxx.xxx@live.se”. Skriv in lösenordet igen eller avbryt. Vet inte om Hotmail strular eller om det är något annat fel, hjälper inte att skriva in lösenordet på nytt eller att ta bort kontot och sen lägga till det igen på nytt. Tacksam för råd. Mvh Andreas Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mattem Postad 14 november, 2012 Share Postad 14 november, 2012 Kan vara tillfälligt, för när det tar lång tid för Mail och servern att kommunicera så hinner Mail inte med att logga in, därav får du upp att lösenordet inte fungerar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 14 november, 2012 Share Postad 14 november, 2012 Har inte Outlook-live-hotmail gjort om sin tjänst? Det har ju stått en del om det... http://www.dn.se/ekonomi/microsoft-skrotar-hotmail--lanserar-outlook Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jimolp Postad 15 november, 2012 Författare Share Postad 15 november, 2012 Med min fråga om web-mailen så menade jag din pop-mail på webben... Dvs ditt webbhotell har en webmail för ditt mejlkonto som du försöker komma åt via pop. Kan du nå din pop via webmailen? Mail-programmet klagar på att din pop inte går att nå, och frågan är hur du har ställt in pop-kontot i administrationspanelen på ditt mejlkonto hos ditt webbhotell / din domän. Jag kör nu via webmailen imap i mitt mailprogram och det funkar bra. Fick det inte att funka på det vanliga gamla sättet med pop. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 15 november, 2012 Share Postad 15 november, 2012 Kan ju vara så att din nya domän inte har POP helt enkelt. POP är ju ersatt av IMAP hos de flesta tjänster idag... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.