Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 3 eller 4 mycket bättre än iPad 2..?


Nikk

Rekommendera Poster

Har idag en iPad 2 och är ganska nöjd med den förutom att den inte klarar högupplöst film och kan krångla en del även med vanliga rippade DVD filmer.

 

Funderar på att köpa nya iPad4 men då måste den kunna klara att spela upp tex 720p MKV eller AVI filer. Nu har ju ingen här direkt testat iPad4 men hur är det med 3:an, är den mycket bättre än 2:an på att spela upp film?

 

Alternativet är att köpa en MB Air 11"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1351502383[/url]' post='1582388']

Har idag en iPad 2 och är ganska nöjd med den förutom att den inte klarar högupplöst film och kan krångla en del även med vanliga rippade DVD filmer.

 

Funderar på att köpa nya iPad4 men då måste den kunna klara att spela upp tex 720p MKV eller AVI filer. Nu har ju ingen här direkt testat iPad4 men hur är det med 3:an, är den mycket bättre än 2:an på att spela upp film?

 

Alternativet är att köpa en MB Air 11"...

 

Din iPad kan lätt klara både 720p och 1080p. Det finns flera program som du kan lägga in HD film i, b.la. OPlayer HD, Gplayer, AVPlayerHD (den använder jag och har kollat på många 720p filmer). Jag skulle anta att iPad 3 är lika bra på att spea upp video som din iPad 2 är. Innan du köper ett avdelas programen borde du titta lite videos på youtube och se om programmet fyller dina behov.

En MacBook Air känns lite väl dyrt att köpa om du bara ska använda den till filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din iPad kan lätt klara både 720p och 1080p. Det finns flera program som du kan lägga in HD film i, b.la. OPlayer HD, Gplayer, AVPlayerHD (den använder jag och har kollat på många 720p filmer). Jag skulle anta att iPad 3 är lika bra på att spea upp video som din iPad 2 är. Innan du köper ett avdelas programen borde du titta lite videos på youtube och se om programmet fyller dina behov.

En MacBook Air känns lite väl dyrt att köpa om du bara ska använda den till filmer.

 

Kanske i "iTunes format" men med vanliga 720p mkv eller avi så blir det ryckig bild. Kör med Playable Pro och VLC (men den börjar strula sen några uppdateringar).

 

Hittar ingen app som heter AVPlayer eller liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för att VLC eller vilken spelare du nu använder inte kan använda grafikchippet för att accelerera uppspelningen, använd ngt program för att konvertera dina "backupade" filmer till ett format som iPaden kan spela upp native, det tar bara ngra minuter per film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...