Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airplay och Macbook


Mareng

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en Boxee och från min iphone och ipad kan jag enkelt genom att trycka på Airtplaysymbolen visa bilder och filmer, youtube m.m. på min tv från dessa. På min Macbook finns symbolen i itunes men om jag går in på youtube så finns den inte där. Skulle vara mycket smidigt att kunna köra filmer m.m. från datorn. Vad gör jag för fel?

 

 

 

Mvh

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte så. Mirroring från dator funkar bara med appletv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airplay funkar inte med MacBook, inte med ATV, inte alls.

http://support.apple.com/kb/HT5404

 

 

 

Det går att använda ett program som heter Airfoil då kan man streama all musik till ATV, man väljer bara källa som tex Spotify! Funkar hur bra som helst för mig! Men bild kan jag ej skicka till ATV!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte så. Mirroring från dator funkar bara med appletv.

 

På El-giganten sa de tvärtom, att Appletv INTE funkar för mirroring, därför köpte jag en D-link Boxee. Men hur gör man?

Inga instruktioner var med och telesupportens (som säljarna på El-giganten hänvisar till) 40 kr per samtal borde ha ingått i inköpspriset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På El-giganten sa de tvärtom, att Appletv INTE funkar för mirroring, därför köpte jag en D-link Boxee. Men hur gör man?

Inga instruktioner var med och telesupportens (som säljarna på El-giganten hänvisar till) 40 kr per samtal borde ha ingått i inköpspriset.

 

i så fall har dom ingen aning vad dom pratar om,åk tillbaka o byt till en apple-tv istället om du har möjlighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...