Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

dubbla meddelanden i imessage


tjorven

Rekommendera Poster

Hejsan. Jag har för mig att jag läst om detta problemet här på forumet förut, men kan inte hitta rätt tråd.

 

Några av mina kontakter ger mig dubbla meddelanden i imessage. Ett sms och ett imessage. Hur löser jag detta? Ligger problemet i mina inställningar eller i användarens inställningar?

 

(jag har precis uppdaterat till ios6 men problemet började straxt innan dess, möjligen efter att de med dubbelmeddelanden uppdaterade sina telefoner)

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det låter som att när dina vänner skickar till dig så vill det gå ut som iMessage, du får den, men deras telefon får svar om att det gick inte att skicka iMessage till dig och skickar ett sms istället

då det är från flera till dig, så rekomenderar jag att du logga ur ur iMessage och loggar in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att när dina vänner skickar till dig så vill det gå ut som iMessage, du får den, men deras telefon får svar om att det gick inte att skicka iMessage till dig och skickar ett sms istället

då det är från flera till dig, så rekomenderar jag att du logga ur ur iMessage och loggar in igen.

 

jag har även kryssat i både mailadress och telefonnummer i inställningarna, om det nu hjälper något. det känns som det är bifogade bilder i alla dubbelmeddelanden...men jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj bara telefonnr. För att ändringar ska kicka in behöver du logga ut och logga in, och det kan även hjälpa ta bort tidigare konversationer. Annars hakar iMessage på inställningarna i de tidigare meddelanden som ligger och då kickas inte nya inställningar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...