Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac 21.5 2011 tangentbord tappar bluetoothanslutning


Imac2000

Rekommendera Poster

Hej, jag har precis nyligen bytt batterier i mitt tangentbord och nu tappar den anslutningen hela tiden..Hinner skriva 1 minut sen tappar den, tar 30 sekunder att få tillbaka den, sen tappar den efter nån minut igen. Så har det hållit på i flera dagar nu och snart hivar jag ut tangentbordet från balkongen. Varför blir det såhär?? Jag har lovordat Apples datorer men nu börjar jag lacka ur, då man inte kan få hjälp med deras felande produkter utan att hosta upp multum. Sist råkade en bekant klicka på Icloud och "Hitta Min Mac" vilket låste hela min dator, gick inte att formatera eller göra nånting överhuvudtaget, bara lämna in och hosta upp en tusenlapp för några firmwarekoder från Apple..Riktiga ockrare! Har läst att många verkar ha problem med tappad bluetooth, den har tappat 3 gånger nu medan jag skrivit den här texten..Snälla, nån som kan hjälpa mig med detta? Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

 

Har precis samma problem, fast med min Macic Mouse..... Laddad till 100% men den "tappar" kopplingen en gång i minuten....

 

Frustrerande, men du är inte ensam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så problemet har dykt upp efter batteribytet ? Föreslår att du isf byter en gång till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer efter tredje bytet också.....

 

Så problemet har dykt upp efter batteribytet ? Föreslår att du isf byter en gång till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarade på första inlägget. Kör du någon mer enhet via bt ? Tangentbord ? Fungerar tangentbordet är det antagligen fel på bt i musen, låna och testa en annan. Om du inte använder bt till tangentbordet kan det vara fel på antingen bt i musen eller bt i datorn. Jag har haft en mac mini där btenheten byttes ut på ac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara Apples egna trådlösa.... Men jag ska kolla vidare!

Tack!

 

 

Svarade på första inlägget. Kör du någon mer enhet via bt ? Tangentbord ? Fungerar tangentbordet är det antagligen fel på bt i musen, låna och testa en annan. Om du inte använder bt till tangentbordet kan det vara fel på antingen bt i musen eller bt i datorn. Jag har haft en mac mini där btenheten byttes ut på ac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har precis gjort en liten upptäckt!

 

På undersidan av musen finns ett relä eller på/av knapp. Har man inte tryckt den ordentligt i PÅ läge händer det här problemet. Sedan jag testsde kl. 13.00 har jag inte haft några problem alls..... Peppar peppar!

 

Sedan kan ju bakstycket på musen sitta löst (inte ordentligt itryckt)

 

Lite tips som gjort mig bekymmerslös de senaste 2 timmarna...

Bara Apples egna trådlösa.... Men jag ska kolla vidare!

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...