Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify autostartar vid inlogg


rallyharry
 Share

Rekommendera Poster

undrar varför Spotify startar automatiskt när jag loggar in med mitt anv id?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du trycker på Spotify och välj preferences (cmd + ,) så kommeren meny upp och lite längre ner på listan kan du välja om spotify ska starta eller inte när du loggar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar också att högerklicka på ikonen i dockan och kontrollera om "Öppna vid start" är aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag har samma problem, dock en sak som avviker.

Jag har kryssat ur alternativet att det ska starta vid inloggning, men skiten startar ändå?! Hur kommer detta sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Öppna Inställningar och sedan Användare. där hittar du listan över vad som startas automatiskt vid inloggning. Kryssa i eller ur reglerar bara ifall applikationen ska starta dolt, alltså i minimerat läge, eller ej. Du måste ta bort Spotify helt och hållet ur listan.

 

Om inte det heller funkar kan det vara att en .plist fil hängt upp sig och måste tas bort. Återkom om mitt första tips inte hjälper.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...
jan edvinsson

Det är tre ( 3 ) olika saker som styr om Spotify startar automatiskt.

Nr 1. är hur man ställt in det på Spotify´s Inställningar; om man inte ställt in det rätt där spelar de andra möjligheterna att styra automatisk start ingen roll. -- Så öppna Spotify, dvs gå ut på Spotify´s sida...Klicka på "Spotify" som står till höger om äpplet i övre vänstra hörnet...välj "Inställningar"...scrolla/rulla ner till botten och klicka på "Visa Avancerade Inställningar " ....rulla en bit ner ( eller gå ner i botten och putta lätt tre ggr på rullfunktionen för uppåt ) så står det "  Öppna Spotify automatiskt när du har loggat in på datorn ", och till vänster finns en ruta, som när man klickar på den ger tre valmöjligheter  ja - nej - minimera, av dem väljer du " nej ". Så då var det klart.

Nr 2. är att högerklicka på musen när man håller muspekaren över Spotify-symbolen i docken och där väljer "Alternativ", när man håller muspekaren på Alternativ, finns något som heter " öppna vid inloggning ", vill man att det ska öppna, bockar man för det, och vill man det inte så ska det inte vara för-bockat. Så då var det klart.

Nr 3. Genom att gå till äpplet (vänstra övre hörnet ), klicka, och sen välja " Systeminställningar ", sen öppna  " Användare och grupper " ( symbolen två huvuden )..sen välja  " startobjekt " och klicka på låset nere till vänster så att man kan göra förändringar ( då måste man skriva in lösenordet för datorn )..därefter klickar man på + som är under rutan där programmen står som man vill ska öppnas eller inte öppnas automatiskt...där kan man lägga till eller ta bort program...att ta bort = markera och tryck på " delete ", och man kan markera/bocka för i smårutorna om man vill att ett program ska gömmas eller ej...när man är klar där så stänger man låset igen. Så då var det klart"   MVH Janne

Redigerad av jan edvinsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...