Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur löser jag detta problem med Time Capsule?


ulmusgulo

Rekommendera Poster

post-70087-035246900 1348477092_thumb.pngJag köpte en Time Capsule (TC) i april och installerade den utan problem.

 

För två, tre veckor sedan kom det upp ett felmeddelande enligt bifogad bild. Jag försökte radera och välja en annan utan att lyckas. Det slutade med att jag avinstallerade allt och installerade TC igen. Då fungerade det ... i fyra dagar. I fredags poppade felmeddelandet upp igen.

 

Är det någon som har erfarenhet av detta problem och kan förklara det?post-70087-035246900 1348477092_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan strula, hade så i början.

Vet att jag bytte namn på enheten så gick det bra sedan

 

Minns inte om det var denna vägledning jag gick på

post-113-026848900 1348480088_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också haft samma problem, hittade på något forum någonstans att namnet på TC får inte vara för långt, (27 tecken totalt även namnet på din backupfil inkl filtillägg), rensade TC på allt och satte ett kortare namn (se till att även hd i den även får det kortare namnet). Jag kortade även namnet på min PB och gjorde ny TM backup, nu fungerar det som det ska.

Vet inte om det har betydelse men det kan vara värt att skippa ¨ö¨ i ditt namn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Någon som kan förklara på ett begripligt sätt vad jag ska göra med meddelandet som jag får från Time Machine, likadant som ovan, dvs. kan inte slutföra säkerhetskopiering pga av "MacBook Pro.sparsebundle används redan". När jag tittar på Apples support finner jag inte något relevant och Pocahontas länkar är gamla, de refererar till airportverktyget som inte längre finns. Det hjälper inte av sätta TM på av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...