Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Youtube från iphone och ipad till apple tv efter iOS6


Mac Irsta

Rekommendera Poster

Som jag läst för ngt tag sedan här på forumet så var det ngn som hade strul med att skicka från sin iphone/nya youtube app till apple-tv, det kom bara ljud och ingen bild! Efter uppdateringen till iOS6 på min ipad3 och iphone 4 så har youtube apparna försvunnit. Har förstått att det inte finns ngn för ipad ännu! Har dock laddat ned den nya appen via appstore till min iphone och nu har jag också bara ljud och ingen bild! Ngn som vet ngt? Om huruvida möjligheten att det kommer tillbaka att kunna skicka youtube upp via iphone och ipad till apple-tv.

För "tillfället" funkar det att kolla youtube via apple-tv direkt men är det också på väg bort?(lite fippligt bara med den lilla fjärren) Ngn som vet ngt?

Funkar ju med skärmdubblering också från mac men det var ack så behändigt att köra via iphone och/eller ipad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då vill den inte spela alls! Varken iphone eller ipad.

 

Kan du inte köra direkt i browsern?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då vill den inte spela alls! Varken iphone eller ipad.

 

Knepigt. Funkar enligt uppgift för andra. Kolla ATV-forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det helt plötsligt! Märkligt, för ett par dagar sedan när jag försökte efter uppdateringen till iOS6 på min iphone 4 så funkade varken appen (bara ljud) eller gå direkt via hemsidan och på paddan så finns det ju ingen youtube app längre så då testade jag via hemsidan och då ville inte ens padda spela upp en enda video så jag kunde inte ens skicka till apple tv:n och nu funkar BÄGGE helt plötsligt!

 

 

Knepigt. Funkar enligt uppgift för andra. Kolla ATV-forumet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu funkar det helt plötsligt! Märkligt, för ett par dagar sedan när jag försökte efter uppdateringen till iOS6 på min iphone 4 så funkade varken appen (bara ljud) eller gå direkt via hemsidan och på paddan så finns det ju ingen youtube app längre så då testade jag via hemsidan och då ville inte ens padda spela upp en enda video så jag kunde inte ens skicka till apple tv:n och nu funkar BÄGGE helt plötsligt!

 

 

 

Har precis samma problem, blir tokig, för det funkade perfekt i början med både min Iphone 4 och iphone 5 med IOS 6, men i lördags så slutade bilden att skickas över, bara ljudet. Grymt störande då jag använde denna funktionen mycket, och det är så osmidigt att knappa med ATV dosan i youtube, och min gamla Iphone 4 som jag enbart har till min hemmabio fixar ju inte skärmdubblering heller...

Du vet inte vad du gjorde för att få det att funka igen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hej jag har samma problem. ingen symbol för skärmbildsdubblering på min iPad efter IOS6. Funkar inte heller på min telefon. Där säger den att den bara kan skicka ljud via Airplay.

 

What to do?

post-33100-070745100 1350927225_thumb.jpg

post-33100-023168800 1350927238_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har problemet "kommit och gått"! D v s ibland fungerar det och ibland inte! MEN när det har fungerat så har det varit direkt i webbläsaren, inte i youtube appen i min iphone 4. Samt då i webbläsaren i min ipad3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...