Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Vi presenterar Mac mini"


Jonatan

Rekommendera Poster

Är det bara jag som tycker det låter konstigt? Det står att läsa på Apple Store.

 

Alla Macar borde väl vara lika prisvärda? Bara att de har olika funktioner som olika människor har olika mycket nytta av.

Jag tycker de borde byta ut prisvärd mot prisvänlig. Låter mindre nedlåtande om de övriga datorerna.

 

Bara en tanke... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det har du faktiskt rätt i. Kanske slår hårdare mot Windowsfolk som tycker att alla andra Macar inte är prisvärda (för ingen kan väl klaga på mini:ns pris?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter 500 spänn på att det bara är säljsnack för att få PC-folk att öppna ögonen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att Mac Mini har ett bra pris... (1,25GHx/1,42GHz) 4695:-/5695:-

Till att börja med i varje fall…

 

När man lägger till DVD-brännare, acceptabelt med minne (512MB) och tangentbord + mus (ej trådlös). Då hamnar vi på 6885:-/7885:-

Vill man ha tillräckligt med minne (1GB) hamnar vi på 9245:-/10625:-.

 

Så även om JAG troligen kommer att inhandla en Mac Mini inom en överskådlig framtid. Så tror jag att det fortfarande blir svårt att övertyga en Windows-användare att byta till Mac, de kan ju trots allt räkna de också…

 

Eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så tror jag att det fortfarande blir svårt att övertyga en Windows-användare att byta till Mac, de kan ju trots allt räkna de också…

 

Eller vad tror ni?

Äh.. Det därr snackar AppleStore-folket bort .. Ingen kommer att märka hur mycket minin egentligen kostar, för AppleStore-gubbarna babblar så mycket om hur bra mac är och alla program som följer med osv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så även om JAG troligen kommer att inhandla en Mac Mini inom en överskådlig framtid. Så tror jag att det fortfarande blir svårt att övertyga en Windows-användare att byta till Mac, de kan ju trots allt räkna de också…

 

Eller vad tror ni?

Minin är tänkt att ha som en Mac tillsammas med redan befintlig utrustning. Skärm, tangentbord och mus ska redan finnas. Det är det som är grejjen med Mini.

Och det är därför den kommer passa mig så bra :)

Fast borde byta upp mig till en Cinema Display men det får bli någon gång då man är onödigt rik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prisvärd eller prisvänlig.... jaja... det är den billigaste hittills och det är väl ganska bra! Att man lanserar en billig dator är väl ett tecken på att Apple tjänar grova pengar och vågar släppa en burk med mindre förtjänst för att vidga kundkretsen ytterligare!! Äpplet har inga maskar! Eller virus.............. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är väl faktiskt billigaste Macen nånsin, även om man bara tittar på siffrorna?

Den första Apple-datorn kostade ju $666, så de första Macarna måste ju nästan ha kostat mer...

Nu kostar mini, vad? $499?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är väl faktiskt billigaste Macen nånsin, även om man bara tittar på siffrorna?

Den första Apple-datorn kostade ju $666, så de första Macarna måste ju nästan ha kostat mer...

Nu kostar mini, vad? $499?

Det ingår också över 20 års devalvering....................... 666$ då är liasom lite mer idag i köpkraft........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst macälskare

Inget fel på apples priser förutom powermacen den kostar litemer men Imac kostar la inte så myckt 10000 till 17.000 kr

Powermacen har sänkts i pris dessutom.

Och Mac mini superbillig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...