Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trubbel med iTunes


RHellgren

Rekommendera Poster

Hittade inget iTunes subforum så provar här:

 

Det är så att jag har lite strul med mitt iTunes, det vill nämligen inte uppdatera som det ska. Om jag trycker "Leta efter uppdatering..." i iTunes får jag bara upp att "Den här versionen av iTunes (10.6.3) är den senaste." trots att 10.7 är släppt enligt apples hemsida. Går jag istället in via App Store och kollar efter uppdateringar så får jag fram att "Ett fel inträffade - Åtgärden kunde inte slutföras. (NSURLErrorDomain fel -1100.)". Google vill inte hjälpa mig där heller så ingen verkar ha sökt efter felmeddelandet tidigare.

 

Har helt kört fast i det här, vill inte gärna ominstallera iTunes heller då jag har på tog för mycket info inlagt som skulle ta LÅNG tid att få tillbaka. Sitter för övrigt på en iMac mid 2011 med Mountain Lion och allt fungerar som det ska i övrigt Någon som har några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har helt kört fast i det här, vill inte gärna ominstallera iTunes heller då jag har på tog för mycket info inlagt som skulle ta LÅNG tid att få tillbaka.

Du måste skilja på programmet iTunes och innehållet i ditt iTunes-bibliotek. Det är två skilda saker.

Så du kan ladda ner iTunes härifrån och installera:

http://www.apple.com/se/itunes/download/

 

Du har väl backup? Det ska man ALLTID ha. En hårddisk är inte oförstörbar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har backup ja, kör HDD in i airport extreme och så time machine på det. MEN jag vill helst slippa krångla med det helt enkelt, är väl främst musiken och info till rippade tv-serier som jag inte vill ha försvunnet...

 

Om jag nu laddar hem och installerar iTunes, måste jag avinstallera mitt nuvarande iTunes då först? Eller räcker det med att bara köra installationen så 'förstår' iTunes resten själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Tack så hemskt mycket för alla snabba och bra svar, nu kör jag 10.7 och allt ligger kvar galetglad.gif

 

Dock kvarstår problemet i App Store

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...