Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

skapa app med licenser?


Jebbster

Rekommendera Poster

Jag ber om ursäkt om denna fråga redan behandlats, jag försökte söka på det men hittade inget.

 

Jag undrar om det är någon som vet om man kan skapa en app som jobbar med licenser. Så att när du har spelat 10 gånger eller använt "testet" som appen utför 10 gånger så måste du köpa nya licenser för att kunna köra 10 gånger till ?

Hoppas frågan är förståelig.

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ha en server som appen verifierar mot och då måste självklart varje enhet ha en unikt id. Om du skulle spara informationen på telefonen så kommer den informationen försvinna när användaren avinstallerar appen vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar!

 

ok och denna server får jag ombesörja själv eller kan man fixa sånt via Apple också ? Att alla får ett unikt ID skulle inte vara något problem.

Man kan inte använda sig av samma system som vissa spel gör när dom jobbar med microtransaktioner (att man köper kristaller för 50kr). Att man då kan köpa 10 test för en viss summa och sen när dom är slut får man köpa nya?

Är det en enkel funktion att lägga in? Att man köper nya enheter av något i en app.

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...