Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med skärmdubblering, tappar kontakten


liverpudlian

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Macbook Pro från juli 2011 och Apple TV tredje generationen. Blev ju så klart, precis som de flesta andra, överlycklig när det nya Mountain Lion kom, pga av den trådlösa skärmdubbleringen. Jag har dock ett problem med själva dubbleringen. Jag har symbolen på datorn, kan dubblera utan problem... Problemet som uppstår är dock när dubblering har varit aktiv ett tag (15-30 minuter) verkar det som att enheterna tappar kontakt med varandra. Först fryser sig bilden i TV:n och rullar enbart på som vanligt i MBPn, och sen kommer visas menyerna i Apple TV:n. Jag får då gå tillbaka till datorn och slå på skärmdubblering igen. Upplever inga problem när jag använder airplay med 4S.

 

Jag testade att Apple TV:n med nätverkskabel, dock utan resultat.

 

Någon som har varit med om något liknande och fixat det? Eller någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att Apple TV:n med nätverkskabel, dock utan resultat.

Hur då "utan resultat"? Du kanske menar "utan förbättring"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då "utan resultat"? Du kanske menar "utan förbättring"?

 

Ja, utan förbättring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade med nätverkskabeln till MBP, fungerade smärtfritt, om det kan vara till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma liknande problem med med externa skärm. Det finns ett antal saker som inte fungerar felfritt som tidigare.

Bakgrundsbilder i lika spaces försvinner och ersätts med default bilden av vår galax.

När skärmarna går ner i viloläge så startar senare inte den externa skärmen upp. så då får man rycka ur skämkabeln och trycka i den igen. Då startar skärmen och systemet om och upptäcker den externa skärmen.

Jag har kört på samma sätt med både Snow Leopard och Lion utan problem. De dök upp ihop med Mountain Lion.

Varför jag inte bugg rapporterar? 'Därför det verkar vara som att anmäla att ens cykel är stulen till polisen. Ingen respons!!!! Vi fikar stör oss inte med bagateller!!!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag inte bugg rapporterar? 'Därför det verkar vara som att anmäla att ens cykel är stulen till polisen. Ingen respons!!!! Vi fikar stör oss inte med bagateller!!!!

Om du använder Apple bugreporter så får du svar, även om det kan ta tid. Har du gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för strömsparläge på ATV? Kanske är det som strular att ATV går ner i viloläge? Testa att ändra detta i inställningarna på ATV:n. Sätt den på en timma och kolla om problemet försvinner...

 

Jag har en MBP 2011 och ATV 3 och där lirar allt smärtfritt. Jag har märkt att den kan hacka till ibland då man streamar 1080 film i ex mkv, dock inget som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för strömsparläge på ATV? Kanske är det som strular att ATV går ner i viloläge? Testa att ändra detta i inställningarna på ATV:n. Sätt den på en timma och kolla om problemet försvinner...

 

Jag har en MBP 2011 och ATV 3 och där lirar allt smärtfritt. Jag har märkt att den kan hacka till ibland då man streamar 1080 film i ex mkv, dock inget som stör.

 

Vet inte om du riktade frågan mot mig? :) Hur som haver:

 

Jag har strömsparläge på en timma. Borde inte heller vara där problemet ligger, eftersom skärmdubbleringen funkar smärtfritt när jag har nätverkskabeln från routern kopplad till datorn. Alltså bör det vara något problem mellan min MBP och router, vilket ändå är lite märkligt eftersom det funkar prima med airplay från min mobil. Har inte heller hittat någon som har svar på min fråga, efter ett flertal googlingar. Vore dock märkligt om jag är ensam om detta problem.

 

En till sak som jag också upplever som märklig, är att direkt när datorn har tappat kontakten med ATV, så är fortfarande airplay-symbolen kvar, och sen kan jag utan problem skärmdubblera igen. Dock sker samma sak igen – datorn tappar kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara netgear-relaterat. Köpte en ny ATV3 förra veckan. Och drar jag igång en spellista i itunes så tystnar det efter 15-20 minuter. Jag kör trådlöst vie en airport-extreme. Ljudet försvinner efter ca samma tid även via skärmdubblering om jag t.ex drar igång en film i VLC. Har inga energispars-inställningar satta heller i min ATV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Har en Mac mini som tappar airplay kontakten helt med ATV3 när man spelar musik via Spotify efter ett tag. Har även en ipad 2 men på den fungerar det problemfritt utan avbrott.

 

Använder en Telia smart Thomson TG789vn gateway och kör trådat till Mac mini`n och trådlöst med Ipad2. Har testat att återställa gateway`en och även provat att köra Mac mini`n trådlöst utan framgång.

 

Någon som har en aning om vad det kan vara som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...