Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Olika I-cloud konto


Pribilof

Rekommendera Poster

Hej

 

 

Jag är nybörjare inom Mac-världen och behöver hjälp:-) Jag och min fru har köpt oss varsin I-phone, en gemensam I-pad och en gemensam I-mac. I dagsläget har vi varsin I-cloud konto på våra telefoner, en gemensam på I-padden och ingen på I-macen ännu då vi inte fått den levererad ännu. Min tanke var att ha samma I-cloud konto på I-macen då den kommer som vi har på I-padden idag så att de funkar ihopa. Frågan är då hur man gör med I våra I-phoner som har andra och olika I-cloud konton. Går dessa att lägga in i I-pad och I-mac så att alla enheter synkar ihopa? Man måste ju ha olika I-cloud konton i telefonerna då de är knutna till sin personliga mail etc. Har någon en lösning som stått inför samma dilemma vore jag tacksam för hjälp?

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Hej och välkommen till Mac-världen! :)

 

1. Vad avser iMacen kommer du kunna skapa 2 användarkonton för både dig och din fru och var och ett av dessa användarkonton kan sedan kopplas till ett iCloud-konto. iMacen kan alltså vara kopplad till flera iCloud-konton. Det medför att ni era användarkonton på Macen blir synkroniserade med era respektive mail, kontakter osv.

 

2. Dessvärre kan man inte ha flera användare på iPaden. Det medför vilket ni säkert redan märkt att man antingen får göra som ni har gjort och ha en ett delat konto. Jag tycker dock att du ska vara medveten om att de köp av program du gör på det gemensamma kontot inte senare kan föras över till något annat konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...