Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ATV flash, strömma filmer från extern hdd på Mac Mini


CNJA

Rekommendera Poster

Hej

 

Har ATV flash på en jailbreakad ATV2.

Har även en Mac Mini (2007) som jag nu tänkt h mer som en media server som skickar bilder och filmer.

Till Mac Minin har jag 2 externa hårddiskar kopplade.

 

Det jag undrar är om jag kan nå dessa hårddiskar från ATV2 (eller rättare sagt ATV flahs i ATV2) för att komma åt filmerna.

 

Har tidigare haft HHD kopplad till Time Capsule men tyvärr så kopplades den ut ofta vilket var mkt störande då mitt iTunes bibliotek ligger där vilket används ett par timmar om dagen.

 

Tacksam för svar!

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, det kommer fungera! Gör så själv och delar bara ut de via afp. Det är som sagt att bara lägga till de i delning, så här ser min ut:

 

post-44016-032128200 1346488372_thumb.png

 

Dock så är de inte i kopplade i denna bild men när de är det så kommer det vara en extern hdd ikon istället för en finder ikon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör ni Lion? Jag hade stora problem att få igång delningen från min mac mini till XBMC på apple tv2. Det jag fick göra var att installera SMBup för att få smb delning att fungera, men känns inte ultimat.. Kan ni beskriva hur ni gjorde i XBMC för att ansluta till afp?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag kör ATV Flash från Firecore så jag vet inte riktigt hur det ska lösas i XBMC.

ATV Flash kostar några kronor men jag tyckte det var är värt det för att slippa det mesta av böket med andra program.

/Christian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör ni Lion? Jag hade stora problem att få igång delningen från min mac mini till XBMC på apple tv2. Det jag fick göra var att installera SMBup för att få smb delning att fungera, men känns inte ultimat.. Kan ni beskriva hur ni gjorde i XBMC för att ansluta till afp?

 

Tack på förhand!

Jag använder mest aTV Flash, men jag ska ta en titt och se om jag kan klura ut hur det fungerar i XBMC ;) Jag kör Mountain Lion just nu men hade Lion innan och det fungerade då också så det borde inte vara annorlunda nu, men jag ska se om jag kan kolla på det imorgon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mest aTV Flash, men jag ska ta en titt och se om jag kan klura ut hur det fungerar i XBMC ;) Jag kör Mountain Lion just nu men hade Lion innan och det fungerade då också så det borde inte vara annorlunda nu, men jag ska se om jag kan kolla på det imorgon. :)

 

Tack så mycket :)

 

Har kollat lite på aTV flash men har fastnat mer för XBMC men som sagt så har delningen varit ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...