Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Office2 Plus


sara_sve_swe

Rekommendera Poster

Jag köpte Office2 Plus för att kunna redigera doc. jag kopplar upp mig till jobbet via VPn och browsar filerna med appen filebrowser, men det går inte redigera filerna :-(

 

Det går tydligen bara redigera filer som ligger lokalt på iPaden.

 

 

Någon som vet någon app som kan redigera filer som man har liggande på något annat ställe än på iPaden ?

 

 

Kan man ge bort appar till någon ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns iTunes/Appstore presentkort att köpa i olika valörer. Där finns en kod som knappas in i Iphone/iPad'en och beloppet överförs till kontoinnehavaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns iTunes/Appstore presentkort att köpa i olika valörer. Där finns en kod som knappas in i Iphone/iPad'en och beloppet överförs till kontoinnehavaren.

 

Tack för tipset.

 

Kan man ge bort appar som man köpt men inte har någon nytta av längre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bättre alternativ Sara

 

Cloud On

 

 

polken-> Det verkar som Cloud on bara klarar att spara till Dropbox, Box or Google Drive accounts.

 

Det klarar Office 2Plus också. Men tack för tipset ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju hämta filen till iPaden med Filebrowser och sen redigera den med t ex Pages för att sen lägga tillbaka filen där den låg.

 

http://www.stratosph...ures/openin.php

 

 

 

Page klarar väl inte Excel och PowerPoint eller ? , vad jag kan se så anväder man iTunes sync för att föra över filer mellan pc, mac etc.

 

Det funkar inte då jag skall kunna redigera filer i Gemensam mapppen på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ge bort appar som man köpt men inte har någon nytta av längre ?

 

Nej, man kan inte överföra app:ar mellan olika användarkonton på App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Page klarar väl inte Excel och PowerPoint eller ? , vad jag kan se så anväder man iTunes sync för att föra över filer mellan pc, mac etc.

 

Pages hanterar Word, Numbers hanterar Excel och Keynote hanterar PowerPoint. Tillsammans är dessa program iWork, alltså Apples motsvarighet till MS Office.

De redigerar dokument som ligger i enheten. Använda iTunes är inte enda sättet, man kan gå via iCloud på nätet också, man kan även öppna dokument som ligger i mejl plus att man kan öppna dokument som ligger på webben. Huruvida det fungerar just med FileBrowser vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

polken-> Det verkar som Cloud on bara klarar att spara till Dropbox, Box or Google Drive accounts.

 

Det klarar Office 2Plus också. Men tack för tipset ändå.

det bästa är ju att varken dropbox eller cloud on inte kostar ett öre

 

och här kan du använda office programmen fullt ut då du har tillgång till alla funktionerna.

Office2Plus verkar vara en nedbantad version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...