Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 3


sara_sve_swe

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en iPad 3 och underar vad det finns för anslutnings möjligheter till iPaden.

 

Jag skulle vilja ansluta min systemkamera direkt till iPaden så att jag kan se fotona direkt efter att jag tagit fotot.

 

Finns det några roliga adaptrar typ till RJ45 har för mig att det finns till slimmade mac book.

Vad finns det för roliga tillbehör till en iPad 3.

 

 

 

Jag kommer främst att använda iPaden till att ansluta till jobbet, så mail och office är nödvändigt. Jag kommer att behöva köra Vpn mot jobbet och fjärskrivbord.

 

Jag måste också kunna komma åt min hemma mapp och även gemensam mappen på jobbet.

 

Ftp kommer jag också att behöva.

 

Tips på appar för dom ändamål ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm iPad skulle jag säga.

Du kan göra det du beskriver men inte fullt ut på samma sätt som för en dator. Microsoft Office finns inte för iPad. Det närmaste du kommer är Apples iWork program.

 

Enbart trådlös nätverksanslutning vad jag vet.

 

Kamera kan du ansluta med en adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte att låta så negativ. Jag tror bara att det finns risk att du blir besviken då iPaden inte är helt ideal om man verkligen ska jobba på den. Sen gäller det alltid att väga för och nackdelar mot varandra. Batteritid och bärbarhet är ju oslagbart, men bristen på tangentbord gör det långsammare att skriva stora textmassor. Likadant att officeprogram blir väldigt förenklade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...