Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Inkling


MacSunzet

Rekommendera Poster

Hej

 

Har nyligen köpt Inkling - som väl ligger någonstans mellan ritplatta och scanner :)

 

Tyvärr fungerar den inte som den ska, pennan inte får kontakt med dosan. Fruktansvärt irriterande! Den är laddad och lyser grönt när man tar ut den ur dosan men jag hinner bara göra några streck innan den tycks slockna. Antingen är det pennan eller laddningen som strular.

Jag har försökt nå Wacom för support men det är inte helt enkelt. Någon som vet hur man får personlig support med dem från Sverige.

Ett problem till är att jag köpte Inkling-en utomlands nu på semestern eftersom den varit tämligen svår att få tag på i Sverige. Visserligen från en Apple-reseller, men jag tror knappast att jag kan vända mig till en Apple-reseller i Sverige för att få hjälp, utan behöver nog kontakta Wacom direkt.

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt i ditt antagande, det är återförsäljaren i det land du köpte i som står för garantin. Men eftersom du inte köpt den i Sverige är det antagligen enklast att försöka lösa det direkt med tillverkaren, men har du otur hänvisar de dig till återförsäljaren.

 

För att försäkra dig att felet inte har med din dator att göra, prova den mot en annan dator, föreslagsvis en windowsmaskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Update i händelse att någon får samma problem:

Efter åtskilliga försökt att nå Wacom kom jag äntligen i kontakt med dem i Tyskland. Felet verkar vara batteriet i pennan, så nu ska jag pröva ett nytt och se om det hjälper. Annars måste jag skicka tillbaka hela setet till butiken där jag köpte den, för eftersom den inte köptes i ett EU-land så gäller inte garantin ens för Wacom på nåt sätt utan att gå via återförsäljaren.

 

Det är inte datafel, med Inkling använder man bara datorn när man överför de ritade filerna till datorn. Men tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...