Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det obegripliga med tangentbordet


NataliafranFagersta

Rekommendera Poster

NataliafranFagersta

Hej!

Jag äger i flera år nu ett tangentbord som jag gillar skarpt. 3D ergonomisk, perfekt för händer osv... Men! Det går inte att använda det mer än 20 min. När tiden är över blir min älskling smått galen: sista bokstav jag råkar trycka just då skrivs rad efter rad av sin egen vilja.

Ända sättet att få stopp på galenskapen är att koppla bort tangentbordet.

 

Jag letade efter producentens site och laddade ner senaste drivrutin... till föga hjälp.

Samma fenomen gäller både PC och Mac.

 

Jag skulle slänga den i hinken för länge sedan om inte de 20 minuters fröjd för händer.

Inget annat tangentbord känns så bra för mig men problemet överstiger mitt förstånd armskeptisk.gif

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skryvade upp mitt och tvättade & puttsade den. Funkar felfritt idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag äger i flera år nu ett tangentbord som jag gillar skarpt. 3D ergonomisk, perfekt för händer osv... Men! Det går inte att använda det mer än 20 min. När tiden är över blir min älskling smått galen: sista bokstav jag råkar trycka just då skrivs rad efter rad av sin egen vilja.

Ända sättet att få stopp på galenskapen är att koppla bort tangentbordet.

 

Jag letade efter producentens site och laddade ner senaste drivrutin... till föga hjälp.

Samma fenomen gäller både PC och Mac.

 

Jag skulle slänga den i hinken för länge sedan om inte de 20 minuters fröjd för händer.

Inget annat tangentbord känns så bra för mig men problemet överstiger mitt förstånd armskeptisk.gif

 

Tack för hjälpen

 

Är det ett trådlöst tangentbord? Om det går på batterier och du använder laddningsbara kan det vara spänningskänsligt. Ett laddningsbart batteri har lägre volttal än ett vanligt. Det kan ju vara så att volttalet sänks precis under den kritiska nivån och tangentbordet får spel. Det är ett ganska vanligt fenomen när man ersätter vanliga batterier med laddningsbara i elektronik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JollyJumper

Händer ibland nåt liknande med mitt gamla, och det är skitigt som €#*%&! Rengöring är kanske grejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NataliafranFagersta

Är det ett trådlöst tangentbord?

 

Nej!

Det är ett vanligt hederligt tangentbord med USB adapter (för att användas tillsammans med macmini).

Förresten med minin funkar det under ett par timmar trots att systemet känner inte igen det.

 

Finns det flera ideer?

 

P.S. Jag brukar inte använda tangentbordet som underlaget för bananer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

 

Kan ni hjälpa mej vissa tangenter på mitt trådlösa tangent bord funkar inte..vad är det för fel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kan ni hjälpa mej vissa tangenter på mitt trådlösa tangent bord funkar inte..vad är det för fel??

 

Välkommen till forumet pompoms.gif

 

Men tänkt på att enbart posta om ett och samma problem i en tråd i taget och inte i flera stycken på samma gång. Har plockat bort ditt andra inlägg eftersom denna tråden passar bäst in på ditt "problem" av de båda.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kan ni hjälpa mej vissa tangenter på mitt trådlösa tangent bord funkar inte..vad är det för fel??

 

Har du provat med det som redan nämnts? T ex byta batteri?

 

Du eller någon annan har inte spillt något? Kan ju vara smuts eller helt enkelt att tangentbordet är trasigt.

Funkar inte knapparna alls eller är det bara ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...