Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingen service" på iPhone 4 efter skärmbyte


Ingela Pling

Rekommendera Poster

Ingela Pling

Jag tappade min iPhone 4 (som fungerat felfritt i två år) så glaset sprack. Lämnade in det till en firma (som verkar seriös) och fick screen och glas utbytta. När jag fick tillbaka den öppnade jag den och såg att det var en missfärgning längst ner i vänstra hörnet på skärmen. Det syntes bara när bakgrunden var ljus. När jag sen tryckte på home-knappen kunde man se att det blev ett tryck i det vänstra hörnet för skärmen där liksom blinkade till. Glaset de bytte till är inte original (och lite tjockare) men däremot är touchen original. Ett än värre problem som uppstod direkt efter jag hade låst upp telefonen var att den tappade kontakten med nätet. Nu står det omväxlanande "söker" och "ingen service" hela tiden. Jag har stängt av den och satt på den flera gånger, synkat, och stängt av flygplansläge på och av, men inget hjälper. Den hittar inte ens vårt trådlösa nätverk hemma.

 

Kan det hela ha med skärmbytet att göra??

 

Nu ska jag lämna tillbaka telefonen till firman, men vid ett telefonsamtal sa de att skärmbytet absolut inte kunde ha med det där att göra. Men det känns ju så konstigt att den funkat felfritt (även när skärmen var splittrad tog den emot meddelanden) ända tills skärmen var utbytt...

 

Vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat att återställa telefonen med iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man byter skärm så måste man ta bort i allt i enheten och det finns mycket som kan påverka elektroniken och antennerna.

 

Bläddra igenom denna guiden och läs till höger när det står varningar med varningstriangel.

Många av dem handlar om att man kan få problem med mottagningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...