Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla Atv3 till en philiips tv


Baloosan

Rekommendera Poster

Hej!

Går och funderar på att införskaffa mig ett media center till hemmet.

Har spanat runt en del och man kommer inte ifrån att att apple tv 3 känns som en otroligt tung kandidat. DOCK har jag tidigare haft problem med uppspelning av bild från macen till tvn och det vore rena mardrömmen om det problemet återkom, tillråga på allt i ett mediacenter =/. Lite googlande med rätt sökord ledde mig till slutsatsen att det är en hdmi handshake som inte fungerar riktigt som den ska, dock kunde man lösa problemet genom vissa justeringar och filtillägg i datorn.

När man sedan försöker söka på liknande konflikter mellan atv3 och phillips apparater kammar jag noll. Om detta beror på att problemet är åtgärdat eller att jag söker med fel sökord, igen ^^, det låter jag vara osagt...

 

Frågan blir således: Om samma kompabilitetskonflikt föreligger i detta fallet, kan man komma "in i" apple tv boxen och lägga in filer i systemet lika lätt som på en dator? Om nej, sitter någon inne på nån annan lösning? Om ja, funkar det med samma proccedur som till macen hemma??

 

Slutligen: Kan vara lite vanskligt att göra på ett mac forum men: Finns det någon annan liknande media center där ute som ni kan rekomendera?=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hej!

Haft samma problem som dig att koppla min mbp till min philipsTv, men med uppdateringen till Lion löste detta, tips!

 

Min appleTv3 funkar dock klockrent sen första början!

 

Hoppas det hjälpa någorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...