Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synkroniseringsproblem med två kalendrar


BertL

Rekommendera Poster

Sedan jag bytte till iPhone har uppdateringen av kalendern mellan mobiltelefonen och Outlook inte fungerat. Operativsystem: Windows 7.

Det verkar ha att göra med att iPhone skapat en extra kalender alternativt fått för sig att det finns två eller möjligen tre eller fyra. Den ena heter Kalender på datorn och är den jag alltid haft. Den verkar inte finns på mobiltelefonen. Den andra heter Kalender på mobiltelefonen (där det finns två kalendrar med detta namn, men ingen av dem verkar vara den som finns på datorn) men har dykt upp på datorn under namnet Calendar. Det är den som används i mobiltelefonen. Den synkroniseras inte med kalendern Kalender i datorn. För att kunna se allt i datorn måste jag visa två olika kalendrar: Kalender (med det jag skrivit in i datorn) och Calendar (med det jag skrivit in i mobiltelefonen). Jag skulle vilja återgå till den idylliska tillvaro jag haft i drygt 20 år tidigare, då jag bara haft EN kalender och denna funnits BÅDE i mobilen (som då inte varit en iPhone) och i datorn och som SYNKRONISERATS mellan båda dessa enheter i stället för att existera parallellt. Det här problemet är så stort att jag måste lösa det för att kunna fortsätt använda min iphone. Naturligtvis är alla inställningarna sådana som de skall vara: till exempel att alla kalendrar skall synkroniseras. Kan man slå i hop dessa kalendrar till en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...