Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny dator accepterar ej gamla program.


Michael J

Rekommendera Poster

Så bra.

 

 

Det börjar ju laddas ned, det kunde du ju ha skrivit...

Programmet började inte laddas ned när jag var inne. Jag kom inte ens förbi villkoren, trots att jag godkänt dem, och kunde därmed inte göra en beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet började inte laddas ned när jag var inne. Jag kom inte ens förbi villkoren, trots att jag godkänt dem, och kunde därmed inte göra en beställning.

Sorry. Jag läste för snabbt, jag har ju redan konto, då funkar det ju... Den idiotin kostade mig 149 spänn... utskallning.gif:blushing: Men den kanske kan komma till nytta någon gång... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stå i App Store att PhotoStudio finns på svenska, men så är det inte, det är bara på engelska. Jag frågade ArcSoft och de svarade:

 

"... The latest version of PhotoStudio does not have the multiple languages package now. We will try to add this in the coming version. ..."

 

Men det passar mig bra för då kan jag häva köpet eftersom programmet inte motsvarar det som utlovas! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny version av PhotoStudio laddades på beställning ned ca 18.00; 149 kr för att lösa problemet kändes överkomligt.

 

Tack för alla konstruktiva kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stå i App Store att PhotoStudio finns på svenska, men så är det inte, det är bara på engelska. Jag frågade ArcSoft och de svarade:

 

"... The latest version of PhotoStudio does not have the multiple languages package now. We will try to add this in the coming version. ..."

 

Men det passar mig bra för då kan jag häva köpet eftersom programmet inte motsvarar det som utlovas! :D

Svar från Apple nyss:

 

"... I understand that you have purchased "ArcSoft PhotoStudio" and it is no longer supported in Swedish. I know that you don't want to pay for something that is no longer supported in your primary language, and I'll be more than happy to make it right for you today.

... after reviewing the circumstances of your case, we determined that issuing you a refund for your purchase of "ArcSoft PhotoStudio" is an appropriate exception to the iTunes Terms and Conditions, which state that all sales are final. In five to seven business days, a credit of 149.00 SEK should be posted to the credit card that appears on the receipt for that purchase. ..."

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig.

 

Eftersom PhotoStudio är på engelska på min gamla dator så stör det mig inte på min nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig.

 

Eftersom PhotoStudio är på engelska på min gamla dator så stör det mig inte på min nya.

Tack! ArcSoft svarade mig så här: "... The latest version of PhotoStudio does not have the multiple languages package now. We will try to add this in the coming version. ...". Förhoppningsvis innebär det att du kan få det på svenska i någon kommande uppdatering, om du så önskar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar från Apple nyss:

 

"... I understand that you have purchased "ArcSoft PhotoStudio" and it is no longer supported in Swedish. I know that you don't want to pay for something that is no longer supported in your primary language, and I'll be more than happy to make it right for you today.

... after reviewing the circumstances of your case, we determined that issuing you a refund for your purchase of "ArcSoft PhotoStudio" is an appropriate exception to the iTunes Terms and Conditions, which state that all sales are final. In five to seven business days, a credit of 149.00 SEK should be posted to the credit card that appears on the receipt for that purchase. ..."

:ThumbsUp:

post-28798-031516300 1342449825_thumb.png

 

celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Scannern fungerade inte trots ny version av PhotoStudio.

 

Jag måste ladda ned uppdaterade drivrutiner från Canon.

 

Enligt Canon "Setup" för "8600F skannerdrivrutin version 12.13.3":

 

"Hämtnings- och installationsmetoder 1. Klicka på länken. Filen börjar hämtas automatiskt. [så långt allt väl.] 2. Filerna sparas på datorns skrivbord. [Redan här uppstod problem, för inte syntes några filer på skrivbordet, men hittades efter utdraget sökande.] 3. Dubbelklicka på filen för att montera diskavbildningen. [sagt och gjort…] 4. Dubbelklicka på den monterade diskavbildningen. [Jag finner den inte.] 5. Dubbelklicka på .pkg-filen i mappen. Installationen startar automatiskt."

 

Tyvärr finner jag alltså inte diskavbildningen (för punkt 4 ovan) någonstans i Finder, hur jag än försöker.

 

1. Vad ska jag göra?

 

2. Då och då dyker det upp ett popupmeddelande om att Growl kan installeras. Kan det ha med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Provade du inte om scannern fungerade med förhandsvisning innan du köpte programvara? Förhandsvisning - Arkiv - Importera från scanner

 

Är den kopplad via USB? Reagerar datorn på att den är ansluten? Kolla under Systeminformation - USB

 

2: Nej, Growl har inget med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Provade du inte om scannern fungerade med förhandsvisning innan du köpte programvara? Förhandsvisning - Arkiv - Importera från scanner

 

Är den kopplad via USB? Reagerar datorn på att den är ansluten? Kolla under Systeminformation - USB

 

2: Nej, Growl har inget med saken att göra.

Scannern är ansluten till USB-porten och fungerar med Förhandsvisning, men jag köpte PhotoStudio (149:-) för en del andra finesser, som möjligheterna att redigera bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PhotoStudio innehåller inte några drivrutiner för externa enheter, utan använder de som finns i datorn.

Så det är inget konstigt med att du behöver hämta nytt från Canon.

Skivavbilder hamnar på Skrivbordet. Gå in under Finder - Inställningar och se till så att "externa skivor" är ibockat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutan för "Externa skivor" är nu ibockad, men det syns ändå ingen skivavbild på skrivbordet (vilket jag har kollat i Finder från början).

 

Under "Hämtade filer" i Finder syns bara den nedladdade filen för installation. Om jag klickar på kartong-ikonen återupprepas rutinen för att ladda ned och montera diskavbildningen.

 

Jag körde rutinen en gång till för säkerhets skull, men diskavbildningen lyser med sin frånvaro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på VueScan. Det programmet klarar mängder av USB-anslutna scanners.

Tack för tipset, men VueScan tycks kosta USD $39.95.

 

Canons uppdatering är nog gratis, om än bökig att installera.

 

Försök gärna själva på:

 

http://www.canon.se/Support/Consumer_Products/products/scanners/CanoScan_series/CanoScan_8600F.aspx?DLtcmuri=tcm:87-855295&page=1&type=download

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fann (i Systemmeddelanden>Diagnos- och användningsmeddelanden) bland annat följande:

 

2012-08-05 11:45:10,400 com.apple.backupd: Error -35 while resolving alias to backup target

 

2012-08-05 11:48:32,847 com.apple.dock.extra: Could not connect the action buttonPressed: to target of class NSApplication

 

Vad kan det betyda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scannern är ansluten till USB-porten och fungerar med Förhandsvisning, men jag köpte PhotoStudio (149:-) för en del andra finesser, som möjligheterna att redigera bilder.

 

 

PhotoStudio innehåller inte några drivrutiner för externa enheter, utan använder de som finns i datorn.

Så det är inget konstigt med att du behöver hämta nytt från Canon.

Skivavbilder hamnar på Skrivbordet. Gå in under Finder - Inställningar och se till så att "externa skivor" är ibockat.

 

Men om den fungerar som den ska i Förhandsvisning så finns det ju stöd inbyggt i OS X, då ska inte några externa drivrutiner behövas i några andra program heller, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Scannern fungerar med förhandsvisning är det ju bara att ta in den i Förhandsvisning och spara den och sen dra över den till PhotoStudio..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Scannern fungerar med förhandsvisning är det ju bara att ta in den i Förhandsvisning och spara den och sen dra över den till PhotoStudio..

Hur görs det rent praktiskt? Hur sparar man scannern i Förhandsvisning, och drar över den till PhotoStudio?

 

Jag körde Förhandsvisning > Importera från skanner, men Spara är bara matt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha enheten inkopplad och påslagen.

Starta Förhandsvisning, tryck på "Importera från scanner", i rutan som kommer upp välj "Skanna". Förhansvisning ska nu säga "Skannrar dokumentet" och skannern går igång.

När Förhandsvisning har skannrat klart dokumentet så får du upp ett fönster med det och nu kan du välja Arkiv - Spara. Om du stänger dokumentet utan att spara det får du upp frågan om du vill spara det.

 

Om detta inte fungerar så fungerar inte Förhandsvisning med din skanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha enheten inkopplad och påslagen.

Starta Förhandsvisning, tryck på "Importera från scanner", i rutan som kommer upp välj "Skanna". Förhansvisning ska nu säga "Skannrar dokumentet" och skannern går igång.

När Förhandsvisning har skannrat klart dokumentet så får du upp ett fönster med det och nu kan du välja Arkiv - Spara. Om du stänger dokumentet utan att spara det får du upp frågan om du vill spara det.

 

Om detta inte fungerar så fungerar inte Förhandsvisning med din skanner.

Jo, allt det där gjorde jag för några inlägg sedan, men jag trodde i min naivitet att det med din relaterade tillämpning skulle gå att använda PhotoStudio som vanligt.

 

Fast det du menade var nog att man skulle dra över den med Förhandsvisning scannade bilden till PhotoStudio och redigera där.

 

Då går det dock inte att inför scanningen ställa in Advanced mode (damm/repborttagning och annat) med hjälp av PhotoStudio.

 

För att spä på eländet så har jag försökt att ladda ned MP Navigator och åter fått erfara att instruktionerna är en sak och det faktiskta utfallet ett annat. "The Scannar Buttons… menu appears", men inte gör den det – sköna söndag…

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ned VueScan, men installerade inte på grund av kostnad. Jag gjorde alltså inte följande (vilket väl krävs för köp):

 

After you purchase and enter a serial number, the Standard Edition or Professional Edition features are enabled.

 

När jag försökte slänga ikonen sade en popupskylt att det det inte går för att man inte får lägga VueScan i papperskorgen.

 

Vad skulle ni göra för att slänga rubbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...