Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda hem MacWorld, hur?


peranders

Rekommendera Poster

Känner mig lite dum när jag försöker ladda en den digitala MacWorld. Förr fanns det en knapp typ "Läs offline" och man kunde ladda ner tidningen. Hittar inte denna funktion nu. Är den borttagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Joel Westerholm

Känner mig lite dum när jag försöker ladda en den digitala MacWorld. Förr fanns det en knapp typ "Läs offline" och man kunde ladda ner tidningen. Hittar inte denna funktion nu. Är den borttagen?

 

Jag är ledsen, men jag missade helt det här inlägget.

 

Men jag vet inte riktigt om jag är med på vad du menar med att läsa offline. Man kan ju läsa tidningen digitalt i webbläsaren, men det kräver en uppkoppling. Det kan inte vara så att du blandar ihop med iPad-appen? Där kan man ladda ner tidningen och läsa den även om man är offline.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har via webbläsaren laddat hem MW via knappen "Läs Offline". Det är alltså en Flash-produktion.

 

 

Ni har bytt mjukvara i våras. Är det någon som vet hos er vad ni idag erbjuder prenumeranter? Som du ser så har jag laddat hemma alla nummer utom nr 2 som strulade. Det var då jag fråga de er men kommunikationen har skett med Diana Dude som har vidarebefordrat utan resultat, trots påstötningar.

 

Som du ser på en av bilderna så ändrade ni vid nummer 5 av MW.

post-6651-008302400 1343587563_thumb.png

post-6651-017414000 1343587572_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jepp, det finns folk som har koll men tyvärr är det semestertider.

 

Men jag ska försöka få tag på rätt person, så får jag återkomma så fort som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag bumpar denna fråga. Någon på MW redaktionen som vet hur ni gör e-tidningar nedladdningsbara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag bumpar denna fråga. Någon på MW redaktionen som vet hur ni gör e-tidningar nedladdningsbara?

 

Ja, jag har försökt kolla upp det. Svaret är att det ska inte gå att ladda ner den elektroniska utgåvan av tidningen, och så ska det egentligen ha varit hela tiden.

 

Den går att läsa på datorn och i iPad, och du har tillgång till äldre nummer i ett arkiv. Men en begränsning är att den bara går att läsa när du är uppkopplad.

 

Däremot har jag inte riktigt fått något bra svar på varför du kunnat spara ner den tidigare och hur det har gått till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du ser på mina bilder så bytte ni mjukvara vid nummer 5. Det skulle vara bra att veta om ni har ändrat er när det gäller nedladdning eller om det är något tekniskt. Joel, kan du inte höra med dina kollegor? Är jag den enda som laddade ner MacWorld och som saknar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte betala och ladda hem PDF-versionen?

Det var inte den mest pedagogiska erfarenheten jag haft men det gick till slut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Som du ser på mina bilder så bytte ni mjukvara vid nummer 5. Det skulle vara bra att veta om ni har ändrat er när det gäller nedladdning eller om det är något tekniskt. Joel, kan du inte höra med dina kollegor? Är jag den enda som laddade ner MacWorld och som saknar detta?

 

Beslutet togs redan från början att den digitala versionen av tidningen enbart skulle vara tillgänglig online, och jag tror inte det finns några planer på att ändra det.

 

Men det jag funderar på om vi kan hitta någon annan lösning för dig som gör att du kan ladda ner tidningen och läsa den utan att vara uppkopplad. Har du en iPad t.ex.? I så fall skulle jag påstå att det är en bra lösning, i appen kan du ladda ner tidningarna och läsa dem utan uppkoppling. Den fungerar även i iPhone men det är ju lite knepigare att läsa på liten skärm.

 

Pdf-versionen är också en variant, men där är nackdelen att du inte har möjlighet att prenumerera på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni ska ändra texten för vad jag får är att jag kan läsa tidningen i digital version men det nämns inget om offline eller online läsning. På dig Joel, låter det som att ni av misstag har tillåtit nedladdningen men vad menar ni med:

 

Dina förmåner

 

Tidningen, både print och digitalt. Du får de senaste testerna, de bästa guiderna och de nyttigaste tipsen. Oumbärlig läsning för dig som vill få ut mer av din Mac, iPhone, iPad och iPod!

Specialerbjudanden från våra samarbetspartners.

Specialrabatter på produkter och tjänster. Bland annat ger Macoteket dig 3 % rabatt, så när du ska köpa ny dator nästa gång är bara deras erbjudande värt minst 300 kr. Här följer fler heta erbjudanden:

 

Vad är produkten digitalt egentligen? Print är ju papperstidningen men den digitala varan, vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En digital produkt är något som kan läsas digitalt, dvs utan papper.

 

Tyvärr är det så att de flesta tidningar som har digital utgåva kräver inernetanslutning varenda gång man vill läsa tidningen. Det är alltså inget unikt för MacWorld.

 

Det stora problemet med att kräva anslutning varenda gång är om tidningen plötsligt bestämmer sig för att lägga ner (den delen av verksamheten). Då kan man inte längre läsa tidningen, någonsin. Alltså har man då betalat för något man inte längre kan använda.

 

Jag vill ha en lösning som garanterar min tillgång till den digital tidningen ÄVEN om tidningen lägger ner (den delen av) verksamheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, så då är det nedladdning som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...