Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla Mac Mini till plasmaskärm


markuslagerwall

Rekommendera Poster

markuslagerwall

Kära vänner.

Jag är (som alla andra) sugen på en MacMini.

Min tanke är att använda den till en plasmaskärm.

 

Det bästa är om jag monterar Minin på väggen, under plasman, med uttagen nedåt, men då kommer äpplet på Minin uppochner, och det vill jag ju inte.

 

Mina frågor är alltså:

Kan man ta loss "topplocket" på Minin, vrida det 180°, och sedan montera tillbaka det?

Finns det någon anledning till att inte montera Minin vertikalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag sett så går det inte vända på loggan. Den vita plattan sitter fast i sidorna. Vet att det finns tillbehör där man sätter Minin på sidan i en hållare, och där sägs inget om att rotera på loggan, så på bilderna är loggan på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv ut loggan och klistra fast ovanpå! :D

El klistra på nån vit plastfilm så den blir helt anonym, då kommer alla undra vad i jösse namn du har för nåt på väggen…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Klippa och klistra är tyvärr inte aktuellt.

Det måste vara så "tight" som möjligt.

 

Hoppades att det skulle gå att mecka loss på något klurigt sätt.

Fattar inte Apple att man vill "modda" :tummened: sin burk? :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Blådårens vänstra sidopanel gick att vända uppochner, eftersom den är symmetrisk. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju inte sett en mini irl, men jag tror att plasten med loggan antingen är limmad eller sitter fast mha samma typ av clips som håller ihop minins topcase från botten. Om det är lim så borde det ju gå att värma ovansidan med t.ex. en hårtork/värmepistol och sedan bända loss plastdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte den enklaste lösningen att ha uttagen uppåt istället då? Spelar det egentligen nån roll? Om du har plasman ovanför måste du ju iaf ha en sladd som "vänder"... montera dit nån osynlig plastlist som kablarna går in i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
är inte den enklaste lösningen att ha uttagen uppåt istället då? Spelar det egentligen nån roll? Om du har plasman ovanför måste du ju iaf ha en sladd som "vänder"... montera dit nån osynlig plastlist som kablarna går in i.

Det är så att det är en receiverbox som tar han om alla ingångar. Den i sin tur är placerad i ett sideboard så att den inte syns.

Det som är bra med det är att man bara har två sladdar till plasman (bild och el), allt annat; scart, hdmi, vga, osv osv kopplas till boxen, inte direkt in i plasman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det är inte möjligt att vända på höljet, utan aluminiumet och den vita plasten med loggan är ett stycke. Å andra sidan har jag inte plockat isär just den delen...

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

En eventuell lösning är ju såklart att ha Minin i skåpet, med receiverboxen.

Men då måste jag in där såfort jag ska sätta i en skiva, dedssutom missar jag att exponera den fina fina datorn.

(snacka om i-landsproblem...)

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte att det är några problem alls att vända på den där plastbiten uppe på minin. värmepistol och/eller en sån där spatel som man kan öppna minin med bör funka alldeles utmärkt. annars blir jag sur på Apple :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Det brukar alltid finnas någon (amerikansk)snubbe som plockar isär mac-prylar, så fort de kommit ut, och sedan lägger ut ett (onödigt)långt bildreportage om det hela. Ingen som har någon bra länk till nåt åt det hållet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna ställa minin under din plasma skärm på någon byrå/tv-skåp, det skulle vara riktigt snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippa och klistra är tyvärr inte aktuellt.

Det måste vara så "tight" som möjligt.

Jag står kvar vid min position, vad är det för fel med att limma och klistra? :D

Köp spraylim så får du ett perfekt resultat som ser ut som gjort på Apple, dessutom förstör du ju inget, ta bort plasten/papperet/etiketten så är den i original igen, dessutom skyddar etiketten från repor, så sammantaget tycker alla fall jag att det inte är ngn dum idé! B)

 

Edit… limma fast en snygg klocka på den och häng upp så kommer ingen fatta var du gömt datorn. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

I-lands problem kan man lungt säga. Bygg en egen liten box & sätt fast den på väggen sen sätter du ett av klistermärkena du får med på lådan. En sorts låtsas box, riktigt nice.

 

Daterat som ett skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst macälskare
Kära vänner.

Jag är (som alla andra) sugen på en MacMini.

Min tanke är att använda den till en plasmaskärm.

 

Det bästa är om jag monterar Minin på väggen, under plasman, med uttagen nedåt, men då kommer äpplet på Minin uppochner, och det vill jag ju inte.

 

Mina frågor är alltså:

Kan man ta loss "topplocket" på Minin, vrida det 180°, och sedan montera tillbaka det?

Finns det någon anledning till att inte montera Minin vertikalt?

112170[/snapback]

 

Varför vill du ha en plasma skärm?

 

Räcker det inte med apple 20 tummare till en mac mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du ha en plasma skärm?

 

Räcker det inte med apple 20 tummare till en mac mini.

138008[/snapback]

 

Han har redan en plasma och han vill ha minin som en mediabox som han kopplar till plasman

 

Men nu är detta ämnet lite gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
Varför vill du ha en plasma skärm?

 

Räcker det inte med apple 20 tummare till en mac mini.

138008[/snapback]

 

Nej. 20" är på tok för litet (har en 43" Pioneer).

Den skall ju användas till visning av TV,video, DVD, dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...