Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför säljs ej ATV2 längre?


jern

Rekommendera Poster

Efter att Apple lanserade tredje generationens ATV så säljer de (eller någon annan ÅF vad jag hittat) inte ATV2 längre. T ex för iPhone/iPad så kan du fortfarande köpa äldre generationer.

Finns det någon logisk förklaring? Eller någon som har en bra teori?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det normala är att en viss modell försvinner när en ny kommer. Du kan ju inte köpa förra årets Macmodell eller förra årets iPod när årets har kommit.

 

Vad gäller iPhone och iPad så är de "onormala", eftersom de gamla modellerna fortfarande säljs till ett lägre pris.

 

Varför vill du inte ha 1080p i din ATV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför vill du inte ha 1080p i din ATV?

 

Största anledningen till att inte köpa är att den inte går att JB

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara iPhone och iPad som säljs i tidigare versioner, detta för att kunna erbjuda en äldre generation till ett lägre pris och utöka utbudet på marknaden. Detta innebär att Apple inte behöver utveckla och lansera en specifik lågprisprodukt - utan det är den tidigare generationen som blir lågprisprodukten.

 

För alla andra produkter Apple erbjuder så säljs de enbart en generation i taget och Apple erbjuder inte den tidigare generationen som lågprisprodukt.

Smartphone-marknaden, och marknaden för läsplattor, har en annan konkurrenssituation och därför anser Apple det viktigt att kunna erbjuda lågprisprodukter för att konkurrera med lågprisprodukter från bl a Android-lägret med flera. För Mac, Apple TV, bildskärmarna etc. så ser inte Apple sig lika utsatta konkurrensmässigt för att det ska finnas ett behov av att sälja tidigare generationer som lågpris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det verkar ju ändras lite nu, det visades ju både en ny MBP och en nyare MBP idag. Har de blivit lite fegare med Tim vid rodret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du inte ha 1080p i din ATV?

 

Jag förstår att de manar plats för nya modeller och helst ser att kunder köper de nyaste produkterna. Men tycker inte att de är speciellt konsekventa i vilka produkter som får behålla äldre modeller och vilka som ej får det.

 

Som andra skribenter nämnt så är det Jailbraket jag är ute efter. Enda anledningen att jag skulle köpa en ATV är för att kunna streama från dator till ATV. XBMC är riktigt bra men då måste tyvärr ATV jailbrakeas först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att de manar plats för nya modeller och helst ser att kunder köper de nyaste produkterna. Men tycker inte att de är speciellt konsekventa i vilka produkter som får behålla äldre modeller och vilka som ej får det.

 

Som andra skribenter nämnt så är det Jailbraket jag är ute efter. Enda anledningen att jag skulle köpa en ATV är för att kunna streama från dator till ATV. XBMC är riktigt bra men då måste tyvärr ATV jailbrakeas först.

 

Därför köpte jag en Mac Mini så jag slapp krångla :)

Dyrare ja men den är så kraftfull att man kan göra flera saker samtidigt som man kör XBMC

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1339506318[/url]' post='1547713']

Jag förstår att de manar plats för nya modeller och helst ser att kunder köper de nyaste produkterna. Men tycker inte att de är speciellt konsekventa i vilka produkter som får behålla äldre modeller och vilka som ej får det.

 

Som andra skribenter nämnt så är det Jailbraket jag är ute efter. Enda anledningen att jag skulle köpa en ATV är för att kunna streama från dator till ATV. XBMC är riktigt bra men då måste tyvärr ATV jailbrakeas först.

 

Ja, det är bara att hänvisa till andrahandsmarknaden då tyvärr. Men den verkar inte särskilt jättestor för just ATV2. Men trägen vinner. :) Själv har jag kvar min ATV2 just av samma orsak. Men ge mig ett riktigt fett bud så ska jag fundera på saken ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lassemagnus

Jag köpte två stycken ATV2. Några dagar senare kom ATV3 vilket jag hellre hade önskat köpa. Jag byter gärna bort mina två ATV2 mot ATV3.

 

Lasse Magnusson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en ATV3 och byt med mig så du får min ATV2...samma pris och jag vill verkligen inte jailbreaka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...