Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipad 3 med mobilt bredband


polonium210

Rekommendera Poster

polonium210

Hej Jag är väldigt sugen på att skaffa den nya ipad 3. Jag hade tänkt köpa den billigaste modellen med bara WIFI då jag bor i en liten by och vi har inte tillgång till 4G nätvärk här. Jag har mobilt bredband här hemma med 3G dong som sitter i en trådlös router. Skulle man kunna köpa en Ipad 3 men ipad camera connection kit så man får ett usb utag så man kan sätta i min 3g dong i den så man kan vara uppkopplad på det sättet! Finns det någon som har prövat det här eller vet om det funkar? vill verkligen ha en ipad 3 men vill gärna kunna ha med den överallt och samtidigt har tillgång till internet. Tack på förhand. / Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den lösningen fungerar inte. Dels så ger inte camera Connection Kit en fullt fungerande USB-port, dels finns inga drivrutiner/programvara till dongeln. Det bästa är att du köper en ipad med mobilchip och sätter i dongelns simkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du kanske köra med din mobil som accesspunkt ? (dela ut internet via telefonen till din iPad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipaden funkar ändå inte med det svenska 4G-nätet. Så ur den synvinkeln spelar det ingen roll att du bor i en liten by.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

polonium210

Nä jag vet det nu! Har läst om Ipaden väldigt noga på Apples hemsida och tagit hjälp av era svar så nu förstår jag den mycket bättre. Hade tänkt göra så här för att slippa köpa och betala ett bredband till så tar jag tar mitt simkort i donglen och köper en microsim cutter som skär ut mitt sim kort till ett micro så att det passar i Ipaden så har jag den där i när jag ska ha med mig den ut och sätter tillbaka kortet i dongen igen när jag är hemma! Med en adapter till kortet förstås så det blir i samma storlek som förut. Detta borde ju funka? blir kanske lite jobbigt att flytta kortet hela tiden men det får det vara värt! =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...