Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1Password dyker inte upp i iTunes


trebh

Rekommendera Poster

Köpte 1Password från appstore för 379:- men den dyker inte upp i iTunes. Köpte sedan iPad och iPhone varianten för 109:- men den dök inte heller upp i iTunes.Jag har 2 iPhones och en iPad + stationär iMac. Måste jag verkligen köpa nytt till alla enheter? Ångrar att jag inte köpte från 1Passwords egna hemsida istället,då hade jag fått familjelicens och dessutom är programmet billigare på hemsidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, de ska du inte ångra! Jag har samma uppsättning. Men varför leta efter MacApp Store program i iTunes…? Det kommer funka om du loggar in på samma Apple ID i MacApp Store respektive App Store (iTunes). Du får ju hämta program till… — tror det är 10 datorer!? — & i AppStore (iTunes) finns nog ingen gräns alls — tror jag — för hur många iPads, iPhones eller iPods du kan hämta Apparna till. — Synka sen via Dropbox mellan enheterna (kan ju bli iCloud i framtiden…)

Om jag minns rätt så kommer inte heller 1P uppdateras mer utanför MacApp Store. (Dom gav 50% rabatt ett tag för att styra över folk till MacApp Store.)

— Du har gjort helt rätt, och det är en suverän lösning, med massa bra möjligheter. Ha tålamod och kolla genom deras info om hur allt funkar.

* Det där med familjelicens… — tror man kan dela Program & Appar inom en familj (!?) på nåt sätt. Att man delar ett Apple ID antagligen… — problemet är väl då att man får samma iCloud backup och allt som hör till det. Beror väl på hur kär man är… — om det är ett problem att ”dela allt” eller inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att köpa till varje enhet. Blev väldigt dyrt...379:- till iMacen+109x3=327 till 2 iPhone och en iPad. 706 kronor...väldigt dyrt blev det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att köpa till varje enhet. Blev väldigt dyrt...379:- till iMacen+109x3=327 till 2 iPhone och en iPad. 706 kronor...väldigt dyrt blev det

Hade du bara loggat in med samma Apple-ID på de tre iEnheterna när du laddade ner appen hade det endast kostat 109kr.crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på det snyggare alternativet Wallet istället (149 + 75).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...