Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Garageband + Lion


folkmusiker

Rekommendera Poster

folkmusiker

Hallå alla kunniga

Har stoppat i Lion i min vita macbook. Det är ju kalas så långt MEN tex Garageband (5.1) verkar inte tycka om det alls. Försökte uppdatera men då säger den att jag behöver 6.0. Måste man köpa en separat uppdatering på Garageband (ilife 11)? Dåligt i så fall att inte det inte ingår i upgraderingen till Lion! Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone guy

På vilket sätt är den inte nöjd???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folkmusiker

När jag försöker öppna så vill den att jag hittar B4 II och den säger no tonewheel found. Har försökt att installera detta igen i tron att det var ett insticksprogram till min midi-keyboard. Finale hade samma problem när jag öppnade det, efter en uppdatering så fixade det sig. Jag försöker öppna den från Docks och från en fil som jag har sparad. Inget funkar. När jag öppnar filen så producerar datorn ett högt ljud som låter som rundgång. Detta gör mig vansinnig. Mitt tålamod är snart slut. Grrr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olsons Ägg

Jag har MacBook Pro, Lion 10.7.4, GB 5.1.

Har inga problem med GB. Vad är det för fil du försöker öppna från docken?

Rundgångsljud (om det nu är det) kan uppstå om du klickar på ett spår med "riktiga instrument" och har "inbyggt ljud" som källa. Det blir rundgång via den inbyggda mikrofonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folkmusiker

Nja, jag försökte öppna programmet från Dock och sedan så "hängde" den sig uppstarten. Nu kommer jag i alla fall vidare men då kommer detta fenomen med B4 II no tonewheels found. Vet inte om jag måste ha just den insticksfilen för att få ljud i tex Finale (det uppstår nämligen då också att B4 II....osv visar sig). Kan ju installera den igen men det har jag testat typ 19 gånger. Kan man gå förbi den B4 II-"letningen" på något sätt och ändå bibehålla funktionen i programmet. Använder mig ju inte av insticket i alla fall. Det verkar ju som att det inte går att få¨till det där på något bra sätt. Bra sätt = dvs att den fungerar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...