Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Mouse


kiplon

Rekommendera Poster

Så har jag investerat i en Magic Mouse! Tänkte det kunde vara en bra ide så jag kan utnyttja styrplattans geniala fördelar trots att jag kör med externt tangentbord och extern skärm till MBA;an.

 

Och visst, alla fiffigheterna finns ju där, men ack så kantig den nya musen känns att hålla i. Inser att jag behöver träna in ett helt nytt musgrepp för att det här ska bli bekvämt. gäller liksom att endast hålla handen lite plant uppe på den flata ytan. Det kommer att ta tid...... van som jag är med min gamla logitechmus som är rätt hög och som jag greppar om, på ett helt annat vis.

 

Ergonomi, ergonomi.... känns redan i hand o underarm. Försöker hitta det där riktigt vilsamma greppet...... Detta inlägg lades i papperskorgen direkt, men kanske finns det några erfarenheter av detta som ni kan dela med er av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, så kändes det första stunden med Magic Mouse....

 

När jag efter ett tag kom ur det gamla invanda Logitechgreppet så är den nya musen helt underbar.... Med lätta grepp eller med en liten pekfingertott så har man alla styrplattans finesser inklusive musfinesser...

 

Mitt största problem nu är hur i sjuttsiken jag ska stå ut på måndag morgon på jobbet med den gamla stela tråkiga jobbiga jobbmusen. Aldrig får man vara nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...