Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini eller Macbook Pro?


axelmannen

Rekommendera Poster

Hej jag håller på att planera nytt datorinköp för min familj. Saken är den att farsan vill byta ut vår gamla windows burk sen han fick sin iPad.

Han vill att vi ska kunna ta med den till Sverige, så den kommer att flyttas ca 4 gånger varje år. Vi har redan tangentbord, mus och skärm överallt.

Han har inga särskilda krav på datorn.

Tycker ni att han ska skaffa en Mac Mini eller Macbook Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta 1 av varje !

 

om han väljer att ta en MBP 13" Billig till bra prestanda & En mini att koppla till LED Tv el en skärm el både och !

 

Under 16000kr för båda ! Mac Alla Dagar I Veckan !rockapa.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bara ni själva bestämma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni ha den "billiga" Mac Mini så måste ni köpa till mer ram, 2GB som den levereras med är alldeles för lite.

Har köpt 2x4GB till min och det är mycket bättre!

 

Finns ju för och nackdelar med bägge.

 

Hur mycket kan ni betala för en dator?

Mac Mini behöver som sagt mer ram men det är inte dyrt, så det hamnar typ vid max ca 6000:-

MacBook Pro är ju lite dyrare, den billigaste är från ca 10000:-

 

Värt att tänka på är att Mini inte har en intern CD/DVD enhet om ni tycker det är viktigt, MacBook Pro har det dock inbyggt. Fast det finns att köpa till Minin, 700:- har jag för mig den kostar.

 

Minin måste ni koppla till en skärm, tgb och mus, Macbooken kan ni ha lite var ni vill, soffan, köket, toan m.m.

Och om ni vill kan ni även ansluta macbooken till skärmen, tgb och musen.

 

Men eftersom ni redan har en ipad så behöver ni kanske inte en bärbar dator. iPaden är ju ännu lättare att flytta med sig än en laptop.

 

Flyttar ni nu datorn bara 4ggr om året så kan ju minin vara perfekt, liten, smidig och lätt!

 

Jag hade nog valt minin. Och om jag märker att det inte fungerar som jag vill så hade jag sålt den och köpt en macbook! wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipps ! Vänta till EvyBridge släps ! Mycket bättre Processor & Grafik !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...