Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte uppdatera Apple TV 2


maltemaxi

Rekommendera Poster

Jag har sett att den nya uppdateringen för ATV2 har kommit ut och min egna AppleTV2 säger att det finns en uppdatering. MEN när jag trycker "uppdatera och installera" så laddar den ett tag sen säger den "Uppdateringen kan inte hämtas just nu. Försök igen senare". Jag provade samma sak nästa morgon men jag får samma meddelande.

 

Kan man installera uppdateringen manuellt (i datorn, via ipsw etc.)?

Är apples server överbelastade?

ÄR MIN APPLETV FÖR GAMMAL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har samma problem men har förstått att det verkar vara något fel hos Telia, jag har Telia.

Det ska tydligen gå att uppdatera via iTunes men jag har inte lyckats med det heller. Fick nämligen göra det med iPaden

och iPhonen och det gick bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också telia bredband.

Är det nägot jag behöver trixa med i routern med dns eller nåt sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att ändra i macen som hänvisas till i mw nyheter, sen kan du koppla atvn direkt till macen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med min appletv går ej att uppdatera till 5.0. Min operatör är tre. Jag tror att problemet ligger hos Apple. Därför att dom andra av mina iprylar kunde inte uppdateras varken över luften eller via min Mac, men när jag kopplade upp mina iprylar mot min pojks pc och itunes inga problem mycket märkligt. Min Appletv kan jag inte koppla in i datorn så den är inte uppdaterad. Fattar ej vad problemet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag löst problemet, använd mikro-usb och ta ur hdmi och strömsladd och kör iTunes, då syns enheten under sammanfattning, inget kom upp om tillgänglig uppdatering utan enda alternativet var återställ. Gjorde det och nu är senaste uppdateringen installerad.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thisisconny

Nu har jag löst problemet, använd mikro-usb och ta ur hdmi och strömsladd och kör iTunes, då syns enheten under sammanfattning, inget kom upp om tillgänglig uppdatering utan enda alternativet var återställ. Gjorde det och nu är senaste uppdateringen installerad.

 

Lycka till!

 

 

Jag gjorde som ovan men hade strömsladd i. Allt fungerar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...