Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tangentbordsproblem


zilo

Rekommendera Poster

Hej!

Har just införskaffat ett nytt tangentbord till min Imac och lyckas inte längre höja/sänka ljud via knapparna på tangetbordet (F10, 11, 12). Är övertygad om att det är en vansinnigt enkel inställning som åstadkommerr detta, men kan inte komma på vilken. Just nu zoomar dessa tangeter skrivborde ut/in.

 

Tips?

 

Tack på förhand!

 

 

Zilo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Systeminställningar->Tangentbord kan du kryssa i/ur om F-knapparnas funktion. Prova att ändra där och se om det hjälper. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Och tack för tipset, men tyvärr, det hjälper inte. Har bockat i/ur alla möjliga alternativ under Systeminställningar/Kortkommandon. Ingen skillnad....

 

Zilo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
KinG-NothiG

Jag tänkte låna tråden istället för att skapa en ny då även jag har fått problem med mitt nyligen anlända Apple Wireless Keyboard. Det synkade ju med Macen på 20 sekunder, nemas problemas. Tyvärr hade jag inte samma tur när jag skulle synka mitt tangentbord med min Padda.

 

Har jag förstått det fel eller är det inte möjligt att koppla upp det trådlösa tangentbordet med en iPad över Bluetooth? Hur gör man isåfall efter att man har kopplat upp samma tangentbord till en Macbook Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får koppla bort tangentbordet från din MBP innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...