Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple vinner stor seger mot Android


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Apple kommer att förlora i slutändan. Man resonerar som om man byggde den första bilen, och att andra tillverkare därför inte får bygga bilar som har chassi, fyra hjul, ratt och motor. Man kan inte ha ensamrätt på ett koncept av den typen, det fungerar inte. För övrigt har Android redan vunnit i praktiken, man har över hälften av smartmobilmarknaden, och vem tror att sådana mobiler plötsligt skulle försvinna? Kanske i USA, om Apple har osannolik tur med knasiga jurister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kommer att förlora i slutändan. Man resonerar som om man byggde den första bilen, och att andra tillverkare därför inte får bygga bilar som har chassi, fyra hjul, ratt och motor. Man kan inte ha ensamrätt på ett koncept av den typen, det fungerar inte. För övrigt har Android redan vunnit i praktiken, man har över hälften av smartmobilmarknaden, och vem tror att sådana mobiler plötsligt skulle försvinna? Kanske i USA, om Apple har osannolik tur med knasiga jurister.

Problemet är patentlagarna i USA. De tillåter i stort sett vad som helst som inte skulle godkännas som patent i andra länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är patentlagarna i USA. De tillåter i stort sett vad som helst som inte skulle godkännas som patent i andra länder.

Ja, jag vet inte hur mycket USA betyder för Apples globala affärer, hälften? I så fall förstår jag att de bråkar. Men om Jobs kände den slags vendettan inom sig måste jag säga att jag tycker synd om honom. Antagligen normalt för en amerikan, vad vet jag, men i mina ögon är det bara småskuret och patetiskt. Ingen man av Nobelprisvinnarkaraktär, precis... Man kanske skulle göra en skämtteckning av Jobs föreställande Gollum med en iPhone i näven? My preciouuuusssssss! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...