Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Beställa Iphone från USA?


Dudelina

Rekommendera Poster

Hej!

Jag såg att en iphone i USA är bra mycket billigare än i Sverige. En 4s 32gb kostar 300 dollar!

Gissar att svaret blir ett självklar NEJ eftersom annars skulle man vetat om det men vill bara höra ändå: GÅR DET att beställa en Iphone från USA och få hit till sverige? Vad är det som gör att det inte fungerar, är den bunden till abonnemang och måste jailbreakas för att fungera eller blir det tullkostnader som gör att det blir lika dyrt...vad är hindret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köpa vad som helst från utlandet billigare - på egen risk.

 

300 dollar låter som rent lurendrejer och en blåsning...eller så har du missuppfattat att telefonen är låst till ett usa-abb -på minst 24 månader.

 

Verkar det för bra för att vara sant- så är det förmodligen det.

 

Du får själv avgöra här.. Garantier och support i sverige kan du kyssa adjö till om du shoppar utomlands.

 

Helt rimligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah det va på AT&Ts hemsida så de va väll med abonnenmang då. Men har någon koll på vad skatter å tull skulle bli? Å är det några komplikationer, alltså är de låsta till amerikanska abonnemang?

 

Jag hade en 3Gs men så kom ett super erbjudande på en 4. De jag dock inte tänkte på var tt den hade 16gb och min 3a hade 32.

Är grymt irriterad för jag är i behov av hela minnet... Varför har inte iPhone lösa minnen man kan köpa till som android mobiler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp, och du blir en erfarenhet rikare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt what? Kan man köpa å få till Sverige då alltså tompanhuh?

Har du nån hemside länk? Går de å låsa upp då eller e de också låsta till engelska abonnemang då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i england kostar en upplåst iphone 4s ca 3000kr, och då tillkommer ingen skatt =)

Jag har väldigt svårt att tro att en seriös firma kan sälja nya telefoner så billigt. Billigaste på Apple Store är £499, vilket är drygt 5400kr enligt Forex.

 

post-11001-017237100 1330422640_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i england kostar en upplåst iphone 4s ca 3000kr, och då tillkommer ingen skatt =)

 

En stulen iphone möjligtvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ag får väll bara inse att de e ett drömsenarie att hitta e iphone under 4000 kr... Det stör mig bara något så otroligt att jag bara har 16gb minne..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När iPhone 3GS kom ut så kosta den här ca 6300 med ett avbetalt abb (gick ju inte att köpa den olåst). Jag fick den för 6000 inkl tull o skatter o frakt (frakten kosta 100 dollar av nån anledning) från USA. Frågan är om det verkligen är värt några få 100-lappar. Annars surfa in på denna sida http://intlo.com/ och så kan du välja svenska kr samt "plocka färdigt" en och gå till kassan. Då får man se på ett ungefär vad det kan kosta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...