Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Timecapsule till ATV2 buffrar som bara den.


JeppNils

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Min setup ser ut som följande. ComHems tre hål i väggen -> Modem -> TimeCapsule V4 -> AT2 ( Trådbundet hela vägen )

Lagt in en mapp som heter TV Shows och en som heter Movies på TCn.

 

Jag har absolut inga problem med att hitta filerna, de flesta tv-serier flyter också på bra. Dock så fort jag sätter på en film så buffrar det som bara den. Max 240 sekunder flyter den och sedan buffrar den igen.

Jag fattar inte, borde ju klara att köra 720 filmer utan problem. Innan hade jag Mac minin kopplad till ATV och fimerna på en extern firewire hårddisk och då flöt filmer utan problem.

 

Det är till och med så att vissa tv serier som är lite längre behöver buffra emot slutet.

 

Tacksam för eventuella tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det likadant om du kollar på videon i datorn?

 

 

Eller strömmar videon från datorn till tv'n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det likadant om du kollar på videon i datorn?

 

 

Eller strömmar videon från datorn till tv'n?

 

 

Hej,

 

Startar jag filmen i VLC t.ex. så laggar det inte alls, via HDMI till min tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du startar videon i iTunes och klickar på airplay knappen längst ner till höger?

 

Du måste ha på airplay och hemma delning på ATV och datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao, alltså jag kanske var lite otydlig men det är en jailbreakad ATV2.

Så det är alltså 720 .mkv filer vi pratar om.

 

Dock är det nog 720 .avi som buffrar allra mest har jag fått för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao, alltså jag kanske var lite otydlig men det är en jailbreakad ATV2.

Så det är alltså 720 .mkv filer vi pratar om.

 

Dock är det nog 720 .avi som buffrar allra mest har jag fått för mig.

 

Ditt problem har nog att göra med vilken typ av 720p .mkv du försöker spela. Glöm inte att det finns mänder av olika codeks och HD-profiler som kan bakas in i en .mkv/avi.

 

Dessutom har ju kvalitén (mängden data i filen) betydelse för hur fort det går att streama. Din TC är bara som vilken HDD som helst. Att det går att spela filen i datorn innebär bara att filen är "frisk". Om du inte kör t ex. Plex Media Server med aktiv kodning on-the-fly via datorn så måste din Apple TV2 sköta all dekodning själv. Matar du den med en tung fil så måste den buffra för att hänga med.

 

Kolla upp vad dina .mkv innehåller med t ex. Media Inspector så kan vi hjälpa dig utifrån det. Att säga att det är en 720p .mkv är som att säga "jag har en bil som inte fungerar och behöver hjälp, vet dock inte vad det är för märke eller modell". Möjligheten att ge konkret hjälp minskar avsevärt.

 

Om du har jailbreakat din ATV2, vad kör du för mediaspelare?

 

//Kim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...