Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort "Toast it"


zean

Rekommendera Poster

Jag installerade en provversion av Toast, det där brännarprogrammet. Men har nu avinstallerat det.

Det irriterande är att när jag högerklickar på en fil så att det står en massa olika alternativ (Öppna, öppna med, Flytta till papperkorgen, visa info osv...) så står det längst ner "Toast It". Detta är alltså kvar från när jag hade Toast installerat i datorn.

 

Är det någon som vet hur man får bort detta?

Väldigt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger fortfarande kvar några filer från installationen av programmet. Jag brukar rekommendera AppCleaner för att avinstallera appar som också raderar gömda .plist filer och annat. Toast Titanium verkar dock sprida ut sina filer oerhört och det krävs en 7-punkterslista (länk) för att radera programmet helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för länken!

 

Tyvärr verkar det ändå inte fungera.

Jag använde AppCleaner för att avinstallera det redan när jag tog bort det och många av de filer som stod med på länken du gav verkade inte finnas kvar i datorn, några få gjorde dock det och dessa tog jag bort.

 

Men den lilla lömska texten står fortfarande kvar där nere.

 

Hur gör man egentligen nu? sarcastic.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du inte med instruktioner för avinstallation till programmet? De flesta program brukar komma med instruktioner hur man tar bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att dom stod någonstans, men jag tycker inte att det ska behöva vara en vetenskap att radera ett litet program.

 

Kan man på något sätt ändra inställningar för menyraden som kommer upp när man högerklickar?

 

Eller någon annan idé hur man tar bort den här skiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att starta om datorn efter att du har raderat alla Toast-komponenter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kunde gott skickat med en liten avinstallerare

 

http://forums.suppor...m-context-menu/

 

 

 

 

Tack för svaret!

 

Grejen är den att jag har gått in på båda Biblioteksmapparna. Dels den under Macintosh HD där finns en mapp som heter Contextual Menu items Men den är helt tom. Sedan har jag gått in på biblioteksmappen under mitt användarnamn och där finns det ingen Contextual Menu överhuvudtaget.

 

Vad trött man blir på sånt här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att starta om datorn efter att du har raderat alla Toast-komponenter?

 

 

Tack för svaret!

 

Grejen är den att jag har gått in på båda Biblioteksmapparna. Dels den under Macintosh HD där finns en mapp som heter Contextual Menu items Men den är helt tom. Sedan har jag gått in på biblioteksmappen under mitt användarnamn och där finns det ingen Contextual Menu överhuvudtaget.

 

Vad trött man blir på sånt här

Har du startat om Macen eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du startat om Macen eller inte?

 

Hej

 

Jaja, visst har jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den bland kortkommandona:

post-11001-067002300 1328632453_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...