Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byt display MacBook 13'


Mallen

Rekommendera Poster

Hej!

Ber på förhand om ursäkt om jag postar ett ämne som tidigare tagits upp. Känns som detta borde tagits upp men jag har inte hittat något.

 

Jag har en MacBook 13' svart och jag har råkat knäcka skärmen på den och vill såklart laga den men vill komma undan så billigt som möjligt, såklart. Att lämna in till verkstad kostar skjortan och tänkte därför försöka själv, enligt denna guide på macworld verkar det inte vara så svårt;

http://macworld.idg.se/2.1038/1.322124/byt-display-i-macbook-pro?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MacWorldArtikelimport+%28MacWorld+artikelimport%29

Min fråga är nu, kan jag följa guiden som är avsedd för MacBook Pro även för min dator? Eller ska jag gå tillväga på något annat sätt?

Var kan man köpa en separat display?

 

 

Mycket tacksam för svar!

 

Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iFixit.com har både bra guider och säljer reservdelar. Sen är eBay en känd reservdelsmarknad om man vet vad man ska leta efter.

 

Du kan även slänga iväg ett PM till Stereotypen här på forumet som brukar ha lite gamla reservdelsmaskiner i lager. Annars kan alltid en annons under köpes ge resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter varken billigt eller lätt att byta display...

 

Men lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...