Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4S service (garanti) Tele2


ssebbe

Rekommendera Poster

Jag har sökt men inte hittat något svar på forumet. Jag undrar om det är någon som skickat in sin iPhone på service via Tele2. De har ett formulär på hemsidan som man ska använda men informationen över vad man ska skicka in är rätt otydlig. Alltså vilka papper man ska ha i förpackningen. Så jag undrar om det är någon som gjort det och vilka papper ni har skickat med.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som korvspad tycker jag.

 

Följebrevet=Serviceformuläret som du klistrar fast runt förslagsvis runt originalkartongen INNAN du slår in den i större paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som korvspad tycker jag.

 

Följebrevet=Serviceformuläret som du klistrar fast runt förslagsvis runt originalkartongen INNAN du slår in den i större paketet.

 

Jo det är klart men jag tycker det ser ut som att jag ska bifoga en kopia av pappret jag får från posten i paketet också? Men så kanske det inte är. Är bara orolig att jag ska missa något så det blir massa strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med om att formuleringen och ordningen på punkterna kan vara förvirrande.

Men hur ska du kunna få in kvittot i paketet på att du skickat paketet när posten redan tagit emot det?

Inte logiskt eller hur?

 

Fyll i serviceformuläret,kopiera det,fäst 1 kopia av serviceformuläret runt originalkartongen och lägg det i en större kartong med lite skydd och skicka iväg det bara.

 

Nu har du två papper,1 kopia av serviceformuläret och kvittot på att du skickat paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med om att formuleringen och ordningen på punkterna kan vara förvirrande.

Men hur ska du kunna få in kvittot i paketet på att du skickat paketet när posten redan tagit emot det?

Inte logiskt eller hur?

 

Fyll i serviceformuläret,kopiera det,fäst 1 kopia av serviceformuläret runt originalkartongen och lägg det i en större kartong med lite skydd och skicka iväg det bara.

 

Nu har du två papper,1 kopia av serviceformuläret och kvittot på att du skickat paketet.

 

Ja precis, det låter ju rätt skumt.

 

Yes, jag kör på det, tack för hjälpen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan vara lugn eftersom du har ett inlämningskvitto så vet du med säkerhet att telefonen kommer fram.

Skulle det vara så att dom inte gör någon service pga serviceformuläret är fel ifyllt är det bara att ringa upp dom ifall dom inte ringer upp dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan vara lugn eftersom du har ett inlämningskvitto så vet du med säkerhet att telefonen kommer fram.

Skulle det vara så att dom inte gör någon service pga serviceformuläret är fel ifyllt är det bara att ringa upp dom ifall dom inte ringer upp dig.

 

Jo, man blir lite orolig när man ska skicka iväg en telefon som kostar så pass mycket bara. Nemen som du säger så är det nog lugnt. Blir till att skicka iväg den under eftermiddagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...