Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med YouTube i Safari


Linos

Rekommendera Poster

Hej!

Har problem med att se YouTube videor med Safari.

Videon hackar till och kvar blir en stillbild och sedan går videon tills nästa hack/stillbild osv. innan videon har buffrat färdigt helt.

Ljudet funkar dock som vanligt.

Har haft det här problemet i ca 2 veckor.

 

Ska tilläggas att YouTube funkar felfritt på Mozilla Firefox.

 

Har OSX Lion 10.7.3 och Safari 5.1.3

 

 

Någon som har lösningen till problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till klubben av Buffer stalls.

 

 

Troligtvis har det med den nya uppdateringen av Flash Player 11,1,102,55. Även om man kör html5 på youtube så påverkar Flashplayer i Safari en större utsträckning. Nått som troligen har med Flash instickskod att göra. Vilket jag själv märkt på FB och andra sajter.

Minnesanvändningen är större med Flashplayer i coherent med Safari.

 

Antagligen ligger det nog något i att Adobe försöker dra ner på antal användare som använder html5 genom att skapa mer buffringstid för de som har Flash spelaren installerad.

 

Makten ligger som sagt till stor del på företagen än regeringarna. Där pengarna finns, där finns marknaden och makten över människorna.

 

  • Alternativet är att byta webbläsare för tube bruk, då Safari fortfarande kör med ganska stor minnesanvändning.
  • Alternativ 2 är att ladda youtube filmerna på paus. Vilket jag själv märkt är utmärkt val. Ibland ömsom snabbt som attan eller inget alls. Vilket gör att man får göra en uppdatering av klipp-sidorna man är på.

 

Html5 är som sagt fortfarande i sin linda och har ingen större utbreddning. För om man tar bort Flashplayer helt och hållet så har man tillika inte full tillgång till alla de tillika applikationer som finns över nätet, i överlag.

 

Än så länge ingen konrekt lösning på problemet förrän Html5 växer till sig på marknaden och tar lite mer andelar från Adobes Flashplayer. Och sådant lär ta tid att konvertera Flash applikationer till Html5.

 

Själv är man förespråkare för användning av Html5. Då det inte finns några andra alternativa substitut som är tillförligtliga då Flashplayer har funnits i stor utsträckning under många års tid och är mer för de som använder Microsofts programvara.

Man ser ganska tydligt att det är en stor konvergens mellan OS X och Microsoft även om de på ytan syns gå hand i hand.

 

Alternativ finns med det är att innebära installation av bootcamp och installera windows. Men vem vill köra sådant när enkelheten, stil och klass finns i OS X. Då kan man lika gärna köra en PC burk. Antingen väljer man själv och avstår eller kör duality.

 

Som en vän sa till mig för många herrans år sedan. "De som kör Apples produkter är kapitalister, en överklass medans vi som kör windows är den fattiga majoriteten." Kan ju stämma då kvaliteten är mycket bättre i Apples produkter. Och det stämmer en hel del i det, då jag själv kört en pc burk i många år innan jag bytte till en Imac för dryga fyra år sedan. Sen det köpet har jag bara bytt en hårddisk under dom fyra åren, medans PC burken hade man problem veckoligen men program/hårdvara.

 

Så man kan se tydligen i slutändan att Adobes produkt Flash player innebär att de vill bara skapa problem för oss som använder OSX, Safari när Html5 är en konkurrent på en fallerande marknad.

 

Då så får vi hoppas att det kommer en lösning framöver från Apples utvecklingsteam. Alternativ att Adobe gör rätt för sig.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit på en tillfällig lösning av detta problem.

Som jag noterat i tidigare post, så är detta alternativ att hålla fast vid tidigare version. Eller ladda hem och installera om Flash player.

Den tidigare Plug-in-versionen 10.3.183.11 är lite mer smärtfri jämfört med .55 versionen som är ute.

 

Flash Player 10.3.183.11 76,9MB

 

Paketet innehåller multipla installationer för Windows, Linux, Mac mm.

 

Övriga versioner ser ni listan nedan.

 

Release and Content Debugger archives (Källa: http://kb2.adobe.com...2/tn_14266.html)

/Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kan i nuläget, tillägga att Flash alt. Html5, funkar allt jämt bättre i alternativa webläsare, så som Google Chrome. Jämfört med Safari.

 

Safari verkar inte hänga med i streaming, utan hanterar de olika scripten annorlunda, och underbuffrar sekvensen från streaming.

Det märks också i olika webbinriktade apps förutom tuben.

 

Även också att prestandan har sänkts något i Safari 5, jämfört med Google Chrome, som är riktigt rejält snabb. dvs. svars tid att ladda en sida i Safari än i Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan i nuläget, tillägga att Flash alt. H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...