Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag har blivit med MBP 15"! :D


Sebastiannnn

Rekommendera Poster

Hejsan alla!! Igår tog jag mina älskade pengar och köpte en MacBook PRO 15"!! Helt klart värt det än så länge :)

Trodde jag...... Skulle installera Office paketet och under installationen var jag tvungen att avsluta safari, jag klickade ner safari på det röda x:et men ingenting hände. Där satt jag, svärande och irriterad över att skitet inte fungerade. Flickvännen satt självklart i bakgrunden och småskrattade över att, enligt mig, att MBP är den bästa datorn och nu satt jag där och skällde på den som på min gamla sega pc :P det var dock ett handhavande fel som ni redan vet. Blev iallafall galen, tvångsmatade ut skivan, startade om datorn och i med skivan det första jag gör, fungerar inte. -.-

 

Och då blev mr Sebastian inte glad men jag kollade på docken och tänkte om jag högerklickar så kanske man kan stänga ner det helt, och självklart var fallet så!! Och nu fungerar den som en dröm !!

 

Har till och med gått upp extra tidigt idag för att jag ska få sitta vid min baby :D

 

Har ni experter några tips och idéer som kan behövas installeras eller liknade. Igår under installationen blev nämligen datorn vääääldigt varm ovanför tangenterna, mellan skärmen :) hur kollar man tempen på datorn?

 

Med vänlig hälsning, Sebastian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!!

 

Ett tips är att inte skaffa något program som visar tempen. Man blir lätt paranoid. Lita på din Mac istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tvungen att avsluta safari, jag klickade ner safari på det röda x:et men ingenting hände. Där satt jag, svärande och irriterad över att skitet inte fungerade.

Till skillnad från Windows så stängs bara fönstret med den röda pluppen. Programmet är fortfarande igång. Använd Kommando-Q nästa gång du ska stänga av ett program. (Kommando är tangenten närmast mellanslaget, med en sevärdhetssymbol på.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis grattis!

 

Minns när jag köpte min macbook första gången.... konstigt nog inte samma känsla som att köpa en Windows-laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren men nu har jag två frågor till.

 

1: Varför blir min skärm mörk efter typ någon minut, alltså jag ser fortfarande bara att styrkan på skärmen sänks.

 

2: Hur klipper och klistrar man? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren men nu har jag två frågor till.

 

1: Varför blir min skärm mörk efter typ någon minut, alltså jag ser fortfarande bara att styrkan på skärmen sänks.

Kanske för att du drar ut strömsladden.

 

2: Hur klipper och klistrar man? :)

Cmd c och Cmd v.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har ni experter några tips och idéer

 

 

 

Ta ett djupt andetag och säg efter mig:

 

Det är bara en dator.....whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Varför blir min skärm mörk efter typ någon minut, alltså jag ser fortfarande bara att styrkan på skärmen sänks.

Systeminställningar-->Strömsparare-->Skärm i viloläge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit inne där och ändrat till 10 min men skärmens styrka sänks efter bara typ 1-2 minuter vid inaktivitet .. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit inne där och ändrat till 10 min men skärmens styrka sänks efter bara typ 1-2 minuter vid inaktivitet .. :(

Då tittar du på kryssrutorna precis nedanför.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...