Pocahontas Postad 25 januari, 2012 Share Postad 25 januari, 2012 Om du vänder dig till större elektronikfirmorna om du fått fel på din bärbara dator är chansen stor att du blir grundlurad.. http://www.svd.se/naringsliv/it/elektronikkedjor-klarade-inte-laga-enkla-datorfel_6794863.svd Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yellowman Postad 25 januari, 2012 Share Postad 25 januari, 2012 Låter ju precis som när det har testats bilverkstäder. Påhittade fel och saltade räkningar. Nya tidens bilmekaniker alltså. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nötskrikan Postad 25 januari, 2012 Share Postad 25 januari, 2012 Ja hörde i p1 idag om några som bytte någon mutter typ på några datorer o lämnade in. De fick PRECIS samma påhitt som jag när jag betalade för felsökning dyrt och de sa: Det är för dyrt, systemkort måste bytas, ingen ide. 7-8000 tror jag att de smällde till med. Min kära imac g5 sålde jag som reservdelsmaskin på nätet, mejlade lite med köparen och han bytte 12 st delar till EN KOSTNAD AV TOLV KRONOR! Ovanpå detta den stress jag fortfarande har för att hanter iphoto och foton över huvudtaget på min nya mac mini, månader av långa supportsamtal som är svåra för mig att komma ihåg och ha någon nytta av! Ångrar mig verkligen att jag inte köpte en windows billig dator, lätt att få igång och förstå sig på! Funderar på att stämma de där "Dataexperterna"! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 25 januari, 2012 Share Postad 25 januari, 2012 Min nya och halvdyra DVD-spelare lät illa nästan på en gång och lämnades in. Fick en ny i veckan med motiveringen att den inte gick att laga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 januari, 2012 Share Postad 25 januari, 2012 Det är väl ingen nyhet att de som jobbar i dessa stora kedjor inte har andra kunskaper än att lura på folk saker som de inte behöver. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wall7 Postad 25 januari, 2012 Share Postad 25 januari, 2012 Min nya och halvdyra DVD-spelare lät illa nästan på en gång och lämnades in. Fick en ny i veckan med motiveringen att den inte gick att laga. Lämna in bilen på samma ställe! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nötskrikan Postad 27 januari, 2012 Share Postad 27 januari, 2012 Ja har skrivit på annan sida om att även de små i Sthlm gör sig en hacka på att säga att det inte går att reparera och så hör man av den som köpt den som reservdelsmaskin att det kostade honom 12 kr att reparera den! Nu sitter jag med en mac mini som jag inte hittar klara entydiga lätta informationer om hur man hanterar foton, hämtade filer osv. Jag saknar min första dator Professional, där kom det upp förslag på vad man kan göra, el frågor. Skulle önska att det fanns små grupper där man kunde sitta och träna så det fastnar, eller att man kan göra ett eget kompendium att gå tillbaks till när man glömt och ALLT bara blir fel! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 27 januari, 2012 Share Postad 27 januari, 2012 Ja har skrivit på annan sida om att även de små i Sthlm gör sig en hacka på att säga att det inte går att reparera och så hör man av den som köpt den som reservdelsmaskin att det kostade honom 12 kr att reparera den! Nu sitter jag med en mac mini som jag inte hittar klara entydiga lätta informationer om hur man hanterar foton, hämtade filer osv. Jag saknar min första dator Professional, där kom det upp förslag på vad man kan göra, el frågor. Skulle önska att det fanns små grupper där man kunde sitta och träna så det fastnar, eller att man kan göra ett eget kompendium att gå tillbaks till när man glömt och ALLT bara blir fel! Alternativt använder Hjälp i Findermenyn, Googlar fram en lösning eller startar en tråd på forumet. Kom ihåg inga frågor är dumma.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 27 januari, 2012 Share Postad 27 januari, 2012 Låter ju precis som när det har testats bilverkstäder. Påhittade fel och saltade räkningar. Nya tidens bilmekaniker alltså. Japp. Det var en bilverkstad som efter tidningen Vi Bilägares test hävdade att "vid våra egna kontroller så har vi 98% åtgärdat". Varpå Vi Bilägare lakoniskt konstaterade att "bara för att bromsljuset fungerar när bilen lämnar verkstaden så innebär det inte att ljuset kontrollerats". EDIT: Det är inte ordagranna citat. Så bra minne har jag inte. Men andemeningen är densamma. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.